پیاده روی مدیران وزارت بهداشت در ششمین روز هفته سلامت

۲۱فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: مراسم پیاده روی به مناسبت هفته سلامت، صبح امروز با حضور وزیر بهداشت و همچنین جمعی از شهروندان در بوستان نهج البلاغه تهران برگزار شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر، در این مراسم دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، دکتر علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، دکتر فاطمه رخشانی معاون بهداشت وزارت بهداشت وئرییس ستاد برگزاری مراسم هفته سلامت، دکتر جیهان طویلا نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، حجت الاسلام امرویی مشاور عالی شهردار تهران، دکتر منصوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهندس رحمتی رودسری دبیر هفته سلامت و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت و دکتر محمدمهدی گلمکانی مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران نیز حضور داشتند.

در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه توسط شیرخدا و اهدای ۵۵ جایزه به شرکت کنندگان در مراسم بر اساس قرعه کشی (شامل ۵ دوچرخه، ۱۵ دستگاه فشار خون، ۱۵ دستگاه اسکوتر و پکیج شیرو لبنیات پگاه)، جمعی از مسئولان از جمله وزیر بهداشت در خصوص اهمیت ورزش و توجه به فشار خون به عنوان شعار سال سازمان بهداشت جهانی سخنرانی کردند.

برنامه های هفته سلامت روز شنبه ۲۴ فروردین با برگزاری مراسم روز جهانی بهداشت در تالار امام جواد(ع) ساختمان مرکزی وزارت بهداشت و با حضور معاون اول رئیس جمهور به پایان می رسد.

بررسیها نشان می دهد فشارخون بالا سالانه سبب ۷٫۵ میلیون مرگ در جهان است یعنی شامل ۱۲ درصد کل مرگها می گردد.

طبق تخمینهای سازمان بهداشت جهانی، حدود ۴۰ درصد بالغین ۲۵ ساله و بالاتر مبتلا به فشارخون بالا می باشند و پیش بینی می گردد تا سال ۲۰۲۵ شیوع آن به ۶۰ درصد (۱٫۵۶ میلیارد نفر) برسد.

همچنین، تعداد بیماران با فشارخون کنترل نشده از ۶۰۰ میلیون نفر در سال ۱۹۸۰ به یک بیلیون نفر در سال ۲۰۰۸ رسیده است. در بررسیهای مختلف در کشورهای مدیترانه شرقی و خاور میانه، شیوع فشارخون بالا از ۱۰ درصد تا بیش از ۱۷ درصد گزارش شده است.

شیوع فشارخون بالا در ایران براساس بررسی عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر در سال ۸۸، در اشخاص ۱۵ تا ۶۴ ساله ۱۶ درصد اعلام شد و طبق تخمینهای سازمان جهانی بهداشت، شیوع فشارخون بالا در سال ۲۰۰۸ در مردان ۳۵٫۸ درصد و در زنان ۳۱٫۷ درصد بوده است.

از بین ۱۶ عامل خطر بررسی شده در سال ۲۰۰۳ در ایران، بار بیماری فشارخون بالا در ایران بعد از چاقی و اضافه وزن، در رتبه دوم قرار دارد.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.