پیامد خیانت به همسر

یکی از ویژگی های تاهل،تعهد و پایبندی هر یک از زوجین نسبت به یکدیگر و حقوق متقابل است بگونه ای که این تعهد شالوده زندگی مشترک است در غیر این صورت اعتماد متقابل بین زوجین یا اعضاء خانواده کمتر و کمتر خواهد شد. وقتی صحبت از این نوع ارتباط می شود منظور رابطه پنهانی است که یک فرد متاهل با فرد دیگری که همسرش نیست، برقرارمی کند.

در سبب شناسی این مسئله دلایل متعددی را می توان برشمرد که به دلیل تفاوت های فردی این دلایل یا عوامل می تواند در افراد مختلف و جوامع گوناگون و حتی در زمان های(شرایط) مختلف، متفاوت باشد. از جمله این عوامل می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

عدم رضایت از روابط زناشویی، ماجراجویی و کنجکاوی،انتقام گیری از همسر بویژه اگر نسبت به همسرش سوء ظن داشته باشد یا متوجه خیانت همسر نسب به خود شود، لذت جویی و تنوع طلبی و شاید هم سرگرمی و تفریح، کسب تجربه جدید در ارتباط باجنس مخالف به شکل های مختلف، داشتن احساس استقلال، مورد توجه قرار گرفتن و به نوعی ابراز وجود، جبران کمبود محبت در زندگی و روابط زناشویی، غفلت(مسامحه) به ویژه در شروع ارتباط پنهانی، نیاز اقتصادی و مالی، تاثیر پذیری از رسانه ها،گاهی اوقات چشم و هم چشمی با اطرافیان، و….

بدون شک داشتن این نوع ارتباطات پنهانی و خیانت به همسر عوارض و پیامد های متعددی را به دنبال خواهد داشت که هم بر فرد و هم بر خانواده و هم بر جامعه تاثیر خواهد گذاشت که مهمترین آنها عبارتند از:

وابستگی به این نوع ارتباط پنهانی(عادت)، اضطراب، ترس مداوم از برملا شدن این خیانت،داشتن برخی از انواع اختلالات روانی، پرداختن پول برای فردی که با او رابطه ایجاد می شود، ابتلاء به بیماری های جنسی و مقاربتی(در خصوص کسانی که خیانت آنها به رابطه جنسی منجر می شود)، آلوده شدن به ویروس اچ.آی.وی، گرایش به مصرف مواد مخدر و روان گردان، طلاق، خشونت درخانواده، مورد آزار های مختلف قرار گرفتن، قتل های خانوادگی، از بین رفتن قبح این نوع خیانت، هزینه کردن زیاد توسط جامعه برای کنترل،بررسی،مجازات و …، تشویق دیگران به داشتن این نوع ارتباطات پنهانی، ترویج قانون شکنی، افزایش بی اعتمادی درجامعه، ترس برای ازدواج در سایر افراد جامعه یا افرادی که خیانت دیده اند، تردید در ازدواج مجدد و…

این نوع خیانت ها در جوامع مختلف وجود داشته و دارد جامعه ما نیز از آن مستثنی نبوده و نخواهد بود. بررسی آمار های قتل ارائه شده توسط پلیس آگاهی ناجا نشان می دهد که حدود سی درصد قتل ها خانوادگی است.تامل در این آمار ها نشان می دهد که خیانت های زناشویی یکی ازدلایل قتل های خانوادگی است که به قتل های ناموسی معروف هستند. تحلیلی بر مطالب صفحات حوادث روزنامه ها و خبرگزاری ها بویژه در صفحات حوادث یا جامعه موید مطلب فوق است.

فراموش نشود که نهایت و نتیجه این نوع ارتباطات پنهانی چیزی جز ندامت نخواهد بود،گرچه گاهی اوقات ممکن است خیلی دیر به این نتیجه برسیم.

تعامل و گفتگوی بیشتر زوجین با یکدیگر،درک متقابل،آشنایی با روابط جنسی سالم و لذت بخش، محبت بشتر به یکدیگر،حفظ حریم خصوصی خانواده درچارچوب موازین دینی، مدیریت رفتار و گفتار در روابط خانوادگی با دیگران و …می تواند در کنترل این نوع خیانت ها تاثیر گذار باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.