پیام بان‌کی‌مون به مناسبت روز جهانی سرویس بهداشتی!

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

با همکاری یکدیگر و با بحث باز و رک در مورد اهمیت سرویس بهداشتی و نظافت می‌توانیم سلامت و رفاه یک‌سوم از اشخاص خانواده بشری را بهبود بخشیم

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی سرویس بهداشتی ۱۹ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۲۸ آبان‌ماه گفت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از مردم جهان به تأسیسات بهداشتی مناسب دسترسی ندارند و بیش از یک میلیارد نفر در مکان‌های باز اجابت مزاج می‌کنند.

به نوشته خبرآنلاین، در پیام بان کی‌ مون آمده است: هر ساله ۸۰۰ هزار کودک زیر پنج سال به سبب اسهال جان خود را از دست می‌دهند و تعداد بیشماری نیز به گونه‌ای جدی مریض یا دچار مشکلات سلامتی طولانی‌مدت می‌شوند که سرویس بهداشتی نامساعد و نظافت ناکافی عامل اصلی موارد فوق است.

وی می‌گوید اولین گرامی‌داشت روز جهانی سرویس بهداشتی به وسیله سازمان ملل متحد فرصتی برای بزرگ‌نمایی این موضوع مهم است.

دبیر کل می‌گوید دفع بهداشتی فاضلاب‌، محور سلامت انسان و محیط زیست است. این امر برای توسعه پایدار، منزلت و فرصت ضروری است.

وی می‌افزاید دفع غیر بهداشتی فاضلاب و نبود شبکه آب سالم، ۲۶۰ میلیارد دلار در سال معادل یک و نیم درصد تولید ناخالص محلی برای کشورهای در حال توسعه هزینه دارد.

بان کی مون در خاتمه پیام خود گفت: با همکاری یکدیگر و با بحث باز و رک در مورد اهمیت سرویس بهداشتی و نظافت می‌توانیم سلامت و رفاه یک‌سوم از اشخاص خانواده بشری را بهبود بخشیم. این، هدف روز جهانی سرویس بهداشتی است.

 


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ر-ی:

    یکی ازدوستانم چندسال پیش که به روستای اربط حومه شهرستان شاهین دژ رفت وامدداشت میگفت درمنازل ان روستا توالت وجودندارد.واهالی اعم اززن ومرددرکناررودخانه رفع حاجت مینمایند.ومعتقدندکه وجودتوالت درخانه بدیمن میباشد.بعدهم شنیدم دربیشترروستاهای ان حوالی واستان کردستان هم به این منوال است .انشاالله اکنون به برکت جهادسازندگی ان وضع اصلاح گردیده باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.