پیام تبریک پوتین به سران جنبش عدم تعهد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ارسال پیام تبریکی به نشست سران جنبش غیر متعهدها در تهران، این جنبش را به خاطر تقویت امنیت منطقه ای مورد ستایش قرار داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شینهوا، پوتین در پیام خود تاکید کرد نشست جنبش غیر متعهدها در زمان متفاوتی برای روابط بین الملل برگزار شد چراکه سراسر جهان در سایه مشکلات اقتصادی قرار دارد.
رئیس جمهور روسیه همچنین اشاره کرد: برای مقابله با مشکلات مشترک از جمله درگیریهای منطقه ای، تروریسم، خطر تکثیر سلاحهای کشتار جمعی، قاچاق مواد مخدر، جرایم سازماندهی شده و دزدی دریایی به تلاشهای جمعی نیاز است.
در بخشی از این پیام آمده است:  برای پاکسازی پیامدهای فجایع طبیعی و غیرطبیعی و اطمینان از امنیت انرژی و مواد غذایی به تلاشهای هماهنگ نیاز است.
وی افزود جنبش کشورهای غیر متعهد به عنوان یک ساز و کار همکاری چند جانبه، ‌چندین کشور از جمله «کشورهای در حال توسعه پویا» را با هم متحد کرد و کمک بزرگی به تحقق اعتماد و صلح منطقه ای کرد.
پیام پوتین می افزاید: اطمینان دارم این جنبش پایه محکمی برای ساختن یک نظام نوین روابط بین المللی با رعایت حقوق تمام کشورها برای حرکت به سمت توسعه است. ‌
وی ضمن آرزوی موفقیت برای نشست سران کشورهای غیر متعهد، تاکید کرد روسیه آماده تقویت مناسبات خود با اعضای این گروه است.
گروه کشورهای غیر متعهد در سال ۱۹۶۱ بر اساس اصل عدم مشارکت در بلوک قدرتهای بزرگ جهان تشکیل شد و هم اکنون ۱۲۰ عضو اصلی و ۱۷ عضو ناظر دارد.
نشست سران جنبش عدم تعهد امروز پنج شنبه در تهران آغاز و فردا جمعه به کار خود پایان می دهد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.