پیروز ارجمند درگذشت گرگین زاده را تسلیت گفت

۱۸ام بهمن ،

درپی درگذشت محمدرضا گرگین زاده

پیروز ارجمند ، نایب رئیس کانون آهنگسازان سینمای ایران ، درپیامی درگذشت محمدرضا گرگین زاده ، نوازنده فلوت و ویلن ، نویسنده و عضو کانون آهنگسازان سینمای ایران را به نمایندگی از این کانون به جامعه فرهنگی هنری کشور ،بخصوص جامعه موسیقی و سینما ، تسلیت گفت.

به گزارش هنرآنلاین،ارجمند ضمن صدوراین پیام گفت : کانون آهنگسازان سینمای ایران درگذشت این موسیقدان فقید را به خانواده محترم ایشان تسلیت می گوید و برای آن مرحوم از خداوند منان طلب آمرزش می کند.

قابل توجه است ، محمدرضاگرگین زاده ازابتدای بهمن ماه به سبب سکته قلبی دربیمارستان بستری شد و شب قبل پس از انجام عمل باز قلب دارفانی را وداع گفت.

گرگین‏زاده سال ۱۳۲۷ خورشیدى در محله امیریه متولد شد و از سن ۱۲ سالگى نزد عموى خود مصطفى گرگین‏زاده آغاز به فراگیرى نواختن فلوت کرد. پس از یک سال به کلاس یحیى نیکنواز که از دوستان نزدیک پدر و عمویش بود رفت و به فراگیرى و نواختن ویلن پرداخت؛ سپس با راهنمایى یحیى نیکنواز به هنرستان موسیقى ملى رفت و در کلاس‏هاى شبانه این مدرسه ثبت‏نام کرد.

او در این هنرستان زیر نظر استادانى چون محمود ذالفنون، على تجویدى و تارخانیان به تحصیل پرداخت. وى در سال ۱۳۴۸، همکارى خود را با ارکستر حسین دهلوى آغاز کرد که بیشتر نوازنده‏هاى این ارکستر از شاگردان هنرستان موسیقى ملى بودند.گرگین زاده در سال ۱۳۵۲ به رادیو ایران رفت و مدت ۲ سال با ارکستر فرهاد فخرالدینى همکارى کرد؛ پس از چندى، براى تکمیل و بیشتر آشنا شدن با علم موسیقى به هنرکده موسیقى ملى که به سرپرستى مصطفى پورتراب اداره مى‏شد رفت و در رشته آهنگسازى موفق به دریافت لیسانس از این مدرسه شد وسپس با بورس تحصیلى که در اختیار وى قرار گرفت عازم انگلستان شد.

پس از آن به وطن بازگشت و در سال ۱۳۵۸ به هنرستان عالى موسیقى رفت و در سمت ناظم این هنرستان مشغول انجام وظیفه شد و مدتى با این مدرسه همکارى کرد. او بعدها کانون موسیقی چنگ و در ادامه انتشار یافتنات سرود را تاسیس کرد.
 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.