پیشبینی درآمد ۱۵٫۳ میلیارد دلاری از پیام کوتاه در هر ساعت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

پیش بینی می گردد سرویس پیام کوتاه تلفن همراه در هر ساعت برای اپراتورهای شبکه تلفن همراه در دنیا ۱۵٫۳ میلیون دلار درآمد دارد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، این درحالی است که این رقم برای سرویس های پیام رسان OTT به ازای هر ساعت ۲٫۶ میلیون دلار است.
 
علیرغم رشد و محبوبیت اپلیکیشن های OTT اما پیام کوتاه هنوز درآمد انبوهی را برای اپراتورها دارد.
درآمد جهانی پیام کوتاه از سال ۱۹۹۰ تاکنون هر سال با رشد مواجه بوده است و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۷ رکورد حجم پیام های ارسالی تا سال ۲۰۱۰ را بشکند.
در همین حال اپراتورهای تلفن همراه با افزایش درآمد در استفاده کاربران از سرویس های دیتا نیز مواجه شده اند.
 
پیش بینی می گردد درآمدهای حاصل از سرویس پیام کوتاه موبایل در سال ۲۰۲۴ تا ۲۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد درحالی که این رقم در سال قبل ۲۱۸٫۱ میلیارد دلار بوده است و به نظر می رسد در سال ۲۰۲۴ به ۲۳۶٫۸ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۴ به ۲۳۹٫۷ میلیارد دلار برسد.
 
پیش بینی می گردد روند کاهشی درآمد اپراتورها از این سرویس در سال ۲۰۱۶ منجر به درآمد ۲۳۶٫۷ میلیارد دلاری و در سال ۲۰۱۷ به درآمد ۲۲۷٫۱ میلیارد دلاری منتج شود.
براساس مطالعه صورت گرفته به نظر می رسد مناطق مختلف دنیا در زمان های مختلفی به نقطه اوج درآمدزایی از این سرویس برسند بطوریکه آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۴، اروپا در سال ۲۰۲۴، آسیا-اقیانوسیه در سال ۲۰۲۴، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا در سال ۲۰۱۶ آن را تجربه خواهند کرد و پس از آن با افزایش رشد گوشی های هوشمند و استفاده از سرویس ها و اپلیکیشن های مختلف OTTP روند بازار تغییر خواهد کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.