پیشبینی سیسکو از شمار مشترکان تلفن همراه در سال ۲۰۱۷

۱۷فروردین۱۳،

 

شرکت سیسکو بر پایه یک مطالعه تازه پیش‌بینی کرده است که ترافیک اطلاعاتی شبکه موبایلی جهان تا سال ۲۰۱۷ میلادی یعنی دو دوره زمانی چهار ساله ۱۳ برابر رشد می‌کند.
 
به گزارش ایسنا، براساس بررسی تازه این شرکت، با رشد ۱۳ برابری ترافیک اطلاعات شبکه موبایلی جهان طی چهار سال آینده حجم اطلاعات رد و بدل شده در این شبکه ماهانه به ۱۱٫۲ اگزابایت (Exabyte) می‌رسد تا بر این اساس شاهد جابه‌جایی سالانه ۱۳۴ اگزابایت اطلاعات در سال ۲۰۱۷ میلادی باشیم.
 
شرکت سیسکو اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵٫۲ میلیارد مشترک تلفن همراه روی کره زمین حاضر خواهند بود که این رقم در سال ۲۰۱۲ میلادی ۴٫۳ میلیارد نفر بوده است.
 
هم‌چنین گزارش شده که در آنس ال بیش از ۱۰ میلیارد دستگاه موبایلی و ارتباط اینترنتی در سراسر جهان وجود خواهند داشت که ۱٫۷ میلیارد دستگاه از آنها بر مبنای سیستم M2M فعالیت خواهند کرد.
 
در سال ۲۰۱۲ میلادی تنها هفت میلیارد دستگاه الکترونیکی همراه در جهان وجود داشته است. همچنین، میانگین سرعت اتصال به شبکه‌های موبایلی در این دوره زمانی از ۰٫۵ مگابیت در ثانیه برای سال ۲۰۱۲ به ۳٫۹ مگابیت در ثانیه برای سال ۲۰۱۷ افزایش خواهد یافت. رشد سرعت اینترنت موبایلی در این دوره زمانی هفت برابر اعلام شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.