پیشرفت ۹۷ درصدی فاز اول عملیات تعریض خیابان امام خمینی(ره) !

۲۹ام بهمن ،

فازنخست تعریض خیابان امام خمینی(ره) که حد فاصل خیابان کارون تا خیابان جیحون است با ۹۷ درصد پیشرفت مراحل پایانی را می گذراند و عملیات اجرایی فاز دوم آن حد فاصل کارون تا بزرگراه نواب صفوی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان آغاز شده است.
طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) نیز درراستای سهولت در تردد وسیله نقلیه، کاهش ترافیک خیابان های همجوار و اتصال بزرگره، یادگار امام به شهید نواب صفوی در دستور کار شهرداری منطقه ۱۰ قرار گرفته است که پس از اجرای طرح ،خیابانی با عرض ۳۵ متر تحویل شهروندان می گردد که این موضوع علاوه بر این که دسترسی به محدوده مرکزی شهر را با هدایت ترافیک شرق به غرب و بالعکس فراهم می کند سبب تسهیل در تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک خیابان های همجوار، اتصال بزرگراه های یادگار امام (ره) و شهید نواب صفوی از طریق شریان های اصلی همچون خیابان امام خمینی (ره) خواهد شد.
مصطفی بیگی، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ در گفت و گو با شهرنوشت دربارهٔ آخرین وضعیت تعریض خیابان امام خمینی(ره) می گوید: هم اکنون ۸۵ درصد از معارضان فاز دوم رفع و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی با بیان اینکه کل مسیر ۲ هزار و ۱۰۰ متر است می افزاید: فاز دوم طرح تعریض که حد فاصل خیابان کارون تا بزرگراه شهید نواب صفوی است در دو قطعه انجام می گردد که از خیابان کارون تا خیابان قصر الدشت تا خرداد ماه تکمیل می گردد و مابقی مسیر از خیابان قصر الدشت تا بزرگراه شهید نواب صفوی تا شهریور تکمیل و به پایان می رسد.
بیگی با اشاره به اینکه فاز دوم تعریض خیابان امام خمینی (ره) مسیر ۶۲۰ متری است تصریح می کند: در این فاز ما با معارضان متعدد ملکی و تاسیساتی مواجه هستیم که اغلب معارضان تاسیساتی مربوط به دهه ۳۰ یا ۴۰ است و بسیار قدیمی است که به طور حتم با اجرای عملیات تعریض این خطوط قدیمی نیز نوسازی می شوند.
وی به نوسازی شبکه تاسیسات شهری در طول این مسیر اشاره می کند و می افزاید: به سبب قدمت بهره برداری از این شبکه و افزایش تراکم جمعیت مسکونی و تجاری و تغییر الگوی مصرف در طول این مسیر و محل های اطراف آن و نیز تعریض وضع موجود، نوسازی شبکه تاسیسات شهری در دستور کار قرار گرفته که با همکاری موثر شرکت های بهره بردار آب و فاضلاب، گاز و مخابرات اجرا می گردد.
معاون شهردار منطقه ۱۰ ادامه می دهد: سبب تاخیر و زمانبر شدن طرح، جا به جایی تاسیساتی است که بسیار فرسوده و قدیمی می باشند .
وی به بافت فرسوده منطقه ۱۰ و لزوم توسعه معابر اشاره می کند و می گوید: طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) به عنوان یکی از اولویت های مهم منطقه با جدیت در دست اجراست و به طور حتم تکمیل این طرح سبب کاهش ترافیک منطقه و مناطق هم جوار خواهد شد.
به گفته معاون شهردار منطقه ۱۰ همزمان با اجرای طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره)، عملیات پیاده روسازی، ایجاد فضای سبز، بهسازی معابر و … نیز انجام می گردد.
بیگی تصریح می کند: فاز دوم طرح تعریض خیابان امام خمینی در قالب اجرای ۵ هزار و ۴۷۰ متر مربع پیاده روسازی، ۴ هزار متر نهرسازی، ۶ هزار و ۳۰۰ متر تک جدول، ۲ هزار متر فضای سبز، احداث رفیوژ میانی به طول یکهزار و ۵۰ متر و … محقق می گردد .
به گزارش شهرنوشت، ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه و مسیر ویژه تردد نابینایان و معلولین به طول، تعریض سواره رو، زیر سازی و تراش و روکش با استفاده از ۷ هزار تن آسفالت از دیگر اقدامات در دست اجرای این معبر است .

 ۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.