پیشرفت ۸۴ درصدی دومین مخرن گازی کشور/ قابلیت ذخیره سازی ۴٫۸ میلیارد متر مکعب گاز در مخز ذخیره سازی شوریجه

۲۷ آبان ،

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران با بیان این که حجم ذخیره سازی گاز در مخزن شوزیجه ۱٫۵ برابر مخزن سراجه قم است، گفت: مخزن شوریجه قابلیت ذخیره سازی ۴٫۸ میلیارد مترمکعب گاز را دارد.

مسعود سامی وند در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از آغاز فعالیت بخش تزریق گاز مخزن شوریجه همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و افزود: مخزن شوریجه به عنوان دومین مخزن ذخیره سازی گاز کشور با ۸۴ درصد پیشرفت در دست اقدام است که پس از مخزن سراجه قم حجم ذخیره سازی ۳٫۳ میلیارد مترمکعب گاز، را دارد.

وی با بیان این که حجم ذخیره سازی گاز دراین مخزن ۱٫۵ برابر مخزن سراجه قم است، اظهار کرد: مخزن شوریجه قابلیت ذخیره سازی ۴٫۸ میلیارد مترمکعب گاز را دارد.

سامی وند حجم ذخیره سازی گاز در این مخزن را در فاز اول ۱۰ میلیون مترمکعب در روز و میزان فرآورش برای تزریق به شبکه را نیز ۲۰ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد.
 
مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گازطبیعی ایران درباره آغاز فعالیت بخش پالایشگاهی شوریجه نیز گفت: فعالیت این بخش برای فرآورش گاز و تزریق به شبکه (در مواقع ضروری برای پشتیبانی شبکه گاز) حداکثر چهار ماه پس از آغاز فعالیت بخش تزریق گاز آغاز خواهد شد.

وی از اجرای مطالعه ۲۰۰ مخزن برای طرح های ذخیره سازی گاز خبر داد و گفت:  ۴۰ مخزن مناسب تشخیص داده شده که بهره برداری از آنها نیازمند اعتبار مالی قابل توجه و حمایت های بودجه ای است. /ر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.