پیشنهادهای ژنرال جان آلن در مورد شمار سربازان آمریکایی در افغانستان پس از ۲۰۲۴

۱۴م دیماه ،

usarmysoldiersG_450x300.jpg

فرمانده‌ نیروهای آمریکایی در افغانستان پیشنهادهای خود در مورد شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سال ۲۰۲۴ به پنتاگون ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات دفاعی آمریکا نوشت که جان آلن سه گزینه را در مورد تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان به لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا ارائه کرده است.

در این گزینه‌ها پیشنهاد شده که شش هزار سرباز، ۱۰ هزار سرباز یا ۲۰ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان پس از ۲۰۲۴ بمانند.

مقامات ارشد آمریکایی در حال حاضر مشغول رایزنی در مورد تعداد و چگونگی فعالیت نیروهایی می باشند که قرار است پس از ۲۰۲۴ در افغانستان بمانند. براساس توافق میان آمریکا و افغانستان، ماموریت رزمی نیروهای آمریکایی در افغانستان تا آخر سال ۲۰۲۴ پایان می‌یابد.

قرار است شمار نیروهای آمریکایی و چگونگی فعالیت آنها پس از ۲۰۲۴ اصلی ترین موضوعات مورد بحث میان باراک اوباما و حامد کرزی در دیدارشان در هفته آینده در واشنگتن باشد.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته که در هر یک از گزینه‌های پیشنهادی فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، خطرات مربوط به آن گزینه نیز توضیح داده شده است. به عنوان مثال در این پیشنهاد گفته شده که با شش هزار سرباز احتمال ناکامی تلاش‌های آمریکا در افغانستان بیشتر است، با ۱۰ هزار سرباز خطر شکست کمتر و با ۲۰ هزار سرباز خطر شکست حداقل خواهد بود.

در حال حاضر آمریکا در افغانستان ۶۶ هزار سرباز دارد و سرعت خروج این نیروها از افغانستان تا سال ۲۰۲۴ نیز یکی دیگر از موضوعات جنجالی در آمریکا است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.