پیشنهاد ارایه خدمات صوتی توسط ISPها

۱۶اردیبهشت،

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات گفت: پیشنهاد شده در مجوزهای ISP و ISDP‌ها تغییراتی ایجاد شود تا بعضی از این شرکت‌ها که قابلیت بیشتری دارند و تاکنون صرفاً خدمات اینترنت ارائه می‌کردند خدمات صوتی و محتوایی نیز ارائه کنند.
لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با فارس از پیشنهاد اعمال تغییراتی در مجوزهای ISP و ISDP خبر داد و گفت: پیشنهاد شده در مجوزهایی که تاکنون به این دو گروه از شرکت‌ها ارائه شده، تغییراتی داده شود.
وی ادامه داد: به این صورت که حوزه کاری آنها از ارائه صرفاً خدمات اینترنت خارج شود و شرکت‌هایی که تاکنون صرفا خدمات اینترنت ارائه می‌کردند بتوانند خدمات صوتی و محتوایی نیز ارائه کنند.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ISP پروانه ارائه خدمات اینترنتی به کاربران و ISDP پروانه توزیع اینترنت است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۶۵۵ پروانه ISP و ۲۴۴ پروانه ISDP از سوی رگولاتوری صادر شده است.
سبوحی گفت: ما اعتقاد داریم باید شرکت‌های بزرگتر با قابلیت‌های بیشتر ایجاد شوند و طرف حساب رگولاتوری باشند تا بتوانند هم آزادی عمل بیشتری داشته باشند و هم خدمات را توسعه دهند و تنوع خدمات ایجاد کنند.
معاون رگولاتوری افزود: شرکت‌های کوچک‌تر را نیز می‌توان به نوعی مدیریت کرد که به صورت زیرمجموعه‌ها یا زیرشاخه‌های چند شرکت‌های بزرگ فعالیت کنند.
وی ادامه داد: بنابراین بعضی از شرکت‌ها که شرایط و قابلیت دارند می‌توانند پروانه‌ جامع‌تری بگیرند و باقی شرکت‌ها نیز تعطیل نخواهند شد بلکه مدل تعامل آنها با رگولاتوری تغییر خواهد کرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.