پیشنهاد امیر قطر به طارق الهاشمی

روزنامه ایندیپندنت انگلیس فاش کرد: امیر قطر به طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق متهم به حمایت از اقدامات تروریستی پیشنهاد داده است تا رهبری و هدایت گروههای مسلح در این کشور را برعهده بگیرد.
 روزنامه ایندیپندنت نوشت: شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر به الهاشمی پیشنهاد داده است که رهبری گروههای مسلح متشکل از فدائیان صدام را برای اجرای عملیات ویژه در عراق برعهده بگیرد.

این روزنامه فاش کرد: مذاکرات محرمانه ای بین نمایندگان امیر قطر و الهاشمی در ترکیه در جریان است که در آن پیشنهاد شده است تا الهاشمی رهبری گروههای مسلحی را برعهده بگیرد که اکثر اعضای آن از عناصر دستگاه منحل شده موسوم به فدائیان صدام هستند.

ایندیپندنت افزود: امیر قطر بدنبال احیای فتنه جدیدی در عراق از طریق الهاشمی است و دوحه این پیشنهاد را درپی مطمئن شدن از عىم بازگشت الهاشمی به عراق و از سرگیری فعالیت سیاسی او و همچنین تجربه نظامی الهاشمی ارایه کرده است.

طارق الهاشمی درپی متهم شدن به حمایت از تروریسم و ارتکاب اقدامات تروریستی و صدور حکم جلب برایش در ۱۹ دسامر به منطقه کردستان در شمال عراق فرار کرد و سپس در یکم آوریل جاری از آنجا با هواپیمای اختصاصی نخست وزیر قطر به دوحه و سپس به ریاض رفت.

معاون رئیس جمهوری عراق در مرحله بعدی وارد شهر استانبول ترکیه شد و با برخی از مقامات ترک دیدار کرد.

عراق به هنگام حضور الهاشمی در قطر از دولت این کشور خواسته بود تا او را تحویل عراق دهد اما قطری ها با این درخواست مخالفت کردند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.