پیشنهاد ترکیه به عراق بر سر طارق الهاشمی

آنکارا به مالکی پیشنهاد داده است در صورت صدور عفو الهاشمی عزت ابراهیم الدوری و شماری از تروریست های دیگر را تحویل دهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری اورنیوز، آنکارا برای رهایی طارق الهاشمی، دامادش و رئیس دفتر و یکی از کارکنانش از حکم اعدام به نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق پیشنهاد معامله داده ‌است.

مقام‌های ترکیه به نوری مالکی پیشنهاد داده‌اند در برابر صدور عفو طارق الهاشمی، معاون محکوم به اعدام رئیس جمهوری عراق، عزت ابراهیم الدوری، رئیس فراری و تحت پیگرد حزب بعث به همراه شمار دیگری از تروریست‌ها را تحویل دولت عراق دهند.

به گفته این منابع ترکیه تلاش‌های تازه‌ای را برای گرفتن حکم برایت طارق الهاشمی آغاز کرده و دائما به عراقی‌ها می‌گوید که کسانی هستند که از دفتر الهاشمی، نفوذ و توانایی‌هایش بهره‌برداری کرده و به اسم او دست به جنایت زده‌اند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: «ترکیه و الهاشمی قصد دارند به زودی فهرستی از افراد تروریست را که در مرکز و غرب عراق متمرکز هستند به همراه عزت ابراهیم الدوری، رئیس فراری و تحت پیگرد حزب بعث که همچنان علیه حکومت جدید عراق فعالیت‌های ایذایی انجام می‌دهد به نوری مالکی تحویل دهند.»

به گفته این منبع، ترکیه همچنین تعهد می‌دهد که فعالیت‌های تروریستی در عراق در صورتی که چارچوب صحیحی برای تقسیم قدرت تهیه شود به گونه‌ای که در آن سهم سنی‌ها بیشتر از کردها باشد، حداقل برای یک سال به طور کامل متوقف شود.

این منبع همچنین تاکید می‌کند، اخیرا سه دیپلمات عالی‌رتبه از سفارت ترکیه که سفیر ترکیه در بغداد نیز در میان آنها بوده نزد نوری مالکی رفته و این پیشنهادها را به طور مکتوب در اختیار وی قرار داده و گفته است که منتظر پاسخ نخست‌وزیر می‌ماند.

در همین رابطه انتظار می‌رود که به زودی هیئتی عالی‌رتبه از آنکارا به بغداد سفر کند و درباره قضیه طارق الهاشمی با مقام‌های عالی‌رتبه عراقی به مذاکره بنشیند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.