پیشنهاد تشکیل مثلث رهبری اصلاح‌طلبان با حضور هاشمی، ‌ناطق و خاتمی+ تشکیل ستاد انتخابات خانه کارگر + احتمال معرفی نامزد از سوی جامعه روحانیت مبارز

در همین راستا محمدرضا خباز نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم پیشنهاد کرد مثلث رهبری اتاق فکر اصلاح طلبان متشکل از آقایان هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و خاتمی تشکیل شود. به گفته وی، می‌شود یک نفر از میان این سه به عنوان کاندیدا اعلام حضور کرده و دو نفر دیگر از او حمایت کنند. البته ممکن است پای نفر چهارمی هم در میان باشد.

این عضو حزب اعتمادملی در خصوص ضرورت تحرک سیاسی اصلاح طلبان در چند ماه باقی مانده به انتخابات به ایلنا گفت: انتخابات سال ۹۲ از همه انتخابات پیشین مهم‌تر است زیرا که دشمن به آن دل بسته و منتظر است ببیند آیا تحریم‌ها کارساز شده است یا نه، بنابراین اجماع حداکثری باید به وجود بیاید و ظهور این اجماع در انتخابات به دست اصلاح طلبان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان در انتخابات آینده با چراغ روشن وارد می‌شوند، اظهار کرد: طبیعی است که وقتی جریانی با چراغ روشن وارد صحنه انتخابات می‌شود عده‌ای به تخریب آن دست می‌زنند اما اگر با چراغ خاموش هم به صحنه می‌آمدند، در ‌‌نهایت باید اعلام حضور می‌کردند.

از سوی دیگر معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: ستاد انتخابات خانه کارگر در راستای ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های شهر به ریاست علیرضا محجوب آغاز به کار کرد.

حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر درباره فعالیت‌های انتخاباتی این تشکل سیاسی به فارس گفت: خانه کارگر تا به این لحظه بر تصمیم خود بر معرفی حسین کمالی به عنوان نامزد انتخاباتی این تشکل برای ریاست جمهوری مصمم است، اما در حال حاضر کمالی هنوز تصمیم خود را به خانه کارگر برای حضور در عرصه انتخابات اعلام نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات خانه کارگر تشکیل شده است، افزود: این ستاد به ریاست علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر به طور رسمی و مشخص فعالیت‌های خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر کلید زده است.

همچنین عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این تشکل سیاسی هیچ گاه صحنه را خالی نمی کند، گفت: جامعه روحانیت برای انتخابات ریاست جمهوری یا خود کاندیدا معرفی می کند و یا از کاندیدای دیگری حمایت می کند.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در پاسخ به این سوال که جامعه روحانیت مبارز چه اقداماتی تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است، به مهر گفت: به اینگونه سوالات باید سخنگو پاسخگو باشد و در حال حاضر نیز این تشکل سخنگو ندارد.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز یکی از حساس ترین نهادهای در مورد سرنوشت انقلاب است، تصریح کرد: روحانیت هیچگاه صحنه را خالی نمی کند و در تمام صحنه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور خواهد داشت؛ لذا نسبت به انتخابات نیز بی تفاوت نخواهد بود.

وی همچنین در واکنش به ادعای یکی از چهره های اصلاح طلب مبنی بر اینکه اصولگرایان توانایی رقابت با کاندیدای دولت را ندارند، بنابراین باید زمینه حضور اصلاح طلبان به انتخابات را برای شکست آراء دولت فراهم کنند، بیان داشت: فرقی ندارد که چه کسی و از کدام جریان رئیس جمهور شود؛ مهم این است که یک اصولگرا پیروز رقابت‌ها باشد و دولت هم اصولگراست بنابراین مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با تاکید براینکه اصولگرایان نگران از کاندیدای دولت نیستند، گفت: هیچگاه دولت ها کاندیدا نداشتند و این دولت هم کاندیدا نخواهد داشت.

 ۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.