پیشنهاد دادستان سابق دادگاه کیفری بین‌المللی برای صدور حکم جلب علیه اسد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

.france24.jpg

دادستان سابق دادگاه کیفری بین‌المللی پیشنهاد صدور حکم جلب علیه بشار اسد را ارائه داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه ۲۴ تلویزیون فرانسه، لوئیس مورنو اوکامپو، دادستان سابق دادگاه کیفری بین‌المللی طی اظهاراتی پیشنهاد داد تا این دادگاه حکم جلبی را علیه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با هدف متوقف نمودن جنگ داخلی سوریه صادر کند.

اوکامپو در این اظهارات خود در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس عنوان داشت: اجرای حکم جلب علیه بشار اسد ممکن است از سوی گروه‌های بین‌المللی و محلی صورت گیرد.

وی در ادامه مصاحبه خود با شبکه کانادایی سی‌بی‌اس خاطرنشان نمود: صدور حکم جلب علیه اسد می‌تواند همه چیز را در سوریه تغییر دهد چرا که طرفداران و حامیان اسد دیدگاه‌های مختلفی را به وی خواهند داشت و در نهایت بشار اسد ناچار به کناره گیری خواهد شد.

اوکامپو همچنین ضمن ابراز “تاسف” نسبت به اینکه هنوز طرحی برای اجرایی نمودن این درخواست در دست اجرا نمی باشد، خاطرنشان نمود: اعزام نیروهای بیگانه برای دستگیر نمودن اسد نوعی حمله به شمار نمی‌رود بلکه در حقیقت تحقق عدالت است!

وی هم‌چنین اعلام نمود که دادگاه کیفری بین‌المللی پرونده‌های قطوری را علیه بشار اسد به عنوان فرمانده عالی سوریه در دست دارد.

اوکامپو تاکید نمود: بشار اسد همچنان غرب و کشورهای عربی را به مبارزه طلبی می‌خواند چرا که ما هیچ کاری جز حرف زدن در قبال اسد انجام نداده‌ایم.

مورنو اوکامپو، قاضی آرژانتینی است که پیشتر و از وقت تاسیس دادگاه کیفری بین‌المللی در ژوئن ۲۰۰۳ سمت دادستان کل این دادگاه را برعهده داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.