پیشنهاد مخابرات به دولت: مشترکین تلفن ثابت ماهیانه ۱۰هزار تومان پرداخت کنند به طور نامحدود با تمام نقاط داخل و خارج کشور صحبت کنند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

زارعیان با بیان اینکه رویکرد دنیا به مساله تلفن ثابت، مبنی بر تعرفه گران مکالمات است، گفت: مخابرات ایده ای را مطرح کرده که در صورتیکه دولت با آن موافقت کند، می تواند تعرفه گذاری بخش تلفن ثابت را متحول کند.
 
وی در مورد این ایده گفت: مخابرات حاضر است به ازای هر خط تلفن ثابت ماهانه ۱۰ هزار تومان درآمد داشته باشد و مکالمات را برای مشترکان آزاد کند این به این معنی است که هر مشترک ماهانه ۱۰ هزار تومان به مخابرات هزینه پرداخت کند و به هر میزانی که بخواهد با تلفن ثابت خود با تمام نقاط داخل و خارج از کشور مکالمه داشته باشد.
 
معاون شرکت مخابرات ایران میزان درآمد مخابرات از خط تلفن ثابت را ۶۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تورم و اتفاقات چند سال قبل هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت بیش از ۳ هزار تومان است اما مخابرات بابت هزینه نگهداری تنها ۳۱ تومان آبونمان از مشتریان دریافت می کند.
 
زارعیان گفت: هم اکنون بیش از ۴ میلیون شماره تلفن ثابت نیمه فعال در کشور وجود دارد و هزینه واگذاری یک خط تلفن ثابت در بسیاری از مناطق نیز بیش از ۷۰۰ هزار تومان است که ما این خطوط را مجبوریم ۵۰ هزار تومان بفروشیم. با این محاسبات چنانچه با نرخ دریافت ۱۰ هزار تومان به ازای هر خط موافقت شود، بسیاری از مشکلات تعرفه این بخش حل خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.