پیشنهاد وزیر اقتصاد ایران به صندوق اوپک در اتریش

سی و سومین نشست سالیانه شورای وزیران صندوق اوپک برای توسعه بین المللی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و وزرا و مقامات ارشد ۱۱ کشور عضو صندوق در شهر سفیلد اتریش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در سی و سومین نشست شورای وزیران صندوق اوپک ضمن اشاره به تاثیر منفی بحران دامنه دار مالی بر اکثر کشورهای جهان و نیز موسسات و نهادهای بین المللی مانند صندوق اوپک، مدیریت صندوق را به اهتمام و تلاش بیشتر برای حفاظت از دارائیهای مالی صندوق و تقویت پورتفوی (سبد سهام) سرمایه گذاری برای پشتیبانی از برنامه های وام دهی آن فرا خواند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران با اشاره به فرآیند در حال تکمیل افزایش سرمایه صندوق اوپک از جمله تصویب قانون مربوط در جمهوری اسلامی ایران، از مدیریت صندوق خواستند تدوین راهبرد مناسب برای بکارگیری این منابع در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن یادآوری این نکته که در نشست سال ۲۰۱۱ صندوق تمامی کشورهای عضو از مشارکت مالی برای افزایش منابع آن حمایت کردند، بر ضرورت بکارگیری ابزارها و راهکارهای ابتکاری برای تلفیق و هم افزایی منابع صندوق با منابع نهادهای مالی کشورهای عضو تاکید کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین از مدیریت صندوق خواستند با معرفی دقیق و کامل حوزه فعالیتها و چارچوبهای عملیات صندوق در کشورهای عضو، ضمن ایجاد افزایش محبوبیت صندوق زمینه استفاده از ظرفیتهای فنی و مهندسی پیمانکاران کشورهای عضو در پروژه های توسعه ای کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه را بیش از پیش فراهم کند.

اروپام ۱۳۴۴**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۱۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.