پیشنهاد کرد ها به ترک ها در خصوص ایران و عراق

یک روزنامه ترکی از پیشنهاد کردها به آنکارا در راستای براندازی دولت عراق خبر داد و نوشت که نخست‌وزیر منطقه کردستان اعلام کرده که حاضر است در قبال حمایت ترکیه از براندازی دولت عراق امتیازات ویژه‌ای به کردها بدهد.
روزنامه “ستار الترکیه” در چاپ اخیر خود از وجود یک سند کردی که “نیجرفان بارزانی” نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در سفر اخیرش به ترکیه با خود همراه داشت خبر داد و نوشت که بارزانی در دیدار با “رجب طیب اردوغان” نخست‌وزیر ترکیه، خواستار حمایت ترکها از طرح سلب رای اعتماد از “نوری المالکی” نخست‌وزیر عراق شده است.

روزنامه عراقی “البینه الجدیده” به نقل از این روزنامه ترک نوشت: بر اساس این گزارش، بارزانی از ترکها که یکی از همپیمانان ایران هستند خواست که تهران را متقاعد کند تا دست از حمایت مالکی بردارد.

بر اساس این گزارش، کردها نیز تضمین داده‌اند که در این صورت، اعلام تشکیل دولت کرد در شمال عراق را ۵ سال به تاخیر اندازند و نیز حزب کارگران ترکیه نیز از اراضی کردی برای حمله به دولت ترکیه استفاده نکنند.

این روزنامه ترک هیچ اشاره‌ای به توافق احتمالی دو طرف کرد و ترک در پشت درهای بسته نکرد و هنوز موضع نخست‌وزیر ترکیه در قبال این پیشنهاد مشخص نیست.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.