پیشی گرفتن تعداد مسکن از خانوار برای اولین بار

۲۵م آذر ،

DSC_0360-2.jpg

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برای اولین بار در تاریخ تعداد مسکن از تعداد خانوار در کشور پیشی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، علی نیکزاد امروز ۲۴ آذر ماه در مراسم افتتاح ۱۴هزار و ۷۲ واحد مسکن مهر که با حضور رییس جمهور دکتر احمدی نژاد در سالن هلال احمر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در بین سال های ۸۵ تا ۹۰ در جمهوری اسلامی ایران ۵۸ میلیون واحد مسکن ساخته و تحویل داده شده است.

وی افزود : این کار در نوع خود بی نظیر است چرا که طبق آمار سرشماری نفوس مسکن در سال ۹۰ تعداد خانوار ۲۱٫۲ میلیون واحد بوده که در مقابل تعداد واحدهای مسکونی ۲۱٫۶ میلیون واحد است و برای اولین بار در طول ۶۰ سال قبل است که تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوار پیشی گرفته است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: برنامه دولت نهم و دهم برای مسکن ساخت چهار میلیون و ۱۲۰ هزار واحد مسکونی است که توانسته‌ایم از این تعداد تا اوایل سال ۹۱ یک میلیون و ۷۵۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل داده دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : امسال ساخت ۱٫۵ میلیون مسکن در دستور کار قرار گرفته است که ساخت این مقدار واحد مسکونی در یک سال بی‌نظیر و بی‌سابقه است و از این تعداد ۵۸۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و تحویل داده شده و تعداد۸۷۰ هزار واحد مسکونی دیگر تا شش ماه اول سال ۹۲ نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و انشاءالله تا پایان دولت دهم تمامی واحدهای مسکن پیش‌بینی شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیکزاد افزود: مسکن مهر یک امر انقلابی و اسلامی است که با دستور رییس جمهور آغاز شد امروز اثرش را در اقتصاد، اشتغال، کاهش تورم، فعال کردن حداقل ۱۲۰ رشته صنعتی در رابطه با ساختمان، صنعتی سازی، تسهیلات ارزان قیمت و زمین رایگان شاهد میباشید.

وی خاطرنشان کرد: در سرشماری نفوس و مسکن سال ۸۵ جمعیت مشهد تعداد ۵ میلیون و ۵۹۳ هزار نفر تخمین زده شد که در قالب یک میلیون و ۴۲۰ هزار خانوار که در یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساکن بودند.

وی افزود: در دولت نهم و دهم ساخت ۲۵۶ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی آغاز شد که به اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از تعداد ۲۵۶ هزار واحد مسکونی ۸۵ هزار واحد آن تا ابتدای سال ۹۰ به بهره برداری رسید و امروز نیز ۱۴ هزار ۷۲ واحد دیگر افتتاح شد و ۵۱ هزار واحد مسکونی در ۶ ماه اول سال ۹۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با مقایسه متوسط ساخت آزاد راه در دولت هفتم و هشتم با دولت نهم و دهم اظهار داشت:‌ در دولت هفتم و هشتم متوسط ساخت آزاد راه در کشور ۶۵ کیلومتر در سال بود که این مقدار در دولت نهم و دهم به ۱۲۵ کیلومتر در سال چیزی حدود ۲ برابر رسیده است.

وی خاطر نشان کرد :‌در آغاز دولت نهم تنها هزار و ۴۶۰ کیلومتر آزاد راه در کشور وجود داشت که امروز ۱۷ آزادراه در غالب دو هزار و ۱۷۵ کیلومتر در دست ساخت است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.