پیش‌بینی پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری

۲۹فروردین۱۳،

178-3.jpg

مدیر عامل بانک توسعه تعاون از افزایش ۳۰ درصدی تسهیلات‌دهی این بانک در سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که امسال تا مرز ۱۵۰۰ میلیارد تومان به تعاونگران تسهیلات پرداخت کنیم.

ماشالله عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری، اظهار کرد: امسال پیش بینی کرده‌ایم که تا مرز ۱۵۰۰ میلیارد تومان به تعاونگران تسهیلات پرداخت کنیم و در حال ظرفیت‌سازی هستیم البته در بودجه خود بانک، رقم ۱۳۰۰ میلیارد تومان را دیده‌ایم ولی درصددیم تا این رقم را افزایش دهیم.

وی گفت: تصور می‌کنیم که با توجه به افزایش سرمایه بانکها در لایحه بودجه، تحقق این هدف دور از دسترس نباشد زیرا بر اساس اصل کفایت سرمایه می‌توانیم تا دو برابر سرمایه خود جذب سپرده‌های مردمی و تسهیلات‌دهی داشته باشیم.

عظیمی افزود: تنها موسسه اعتباری بخش تعاون که کار تخصصی و توسعه‌ای می‌کند، بانک توسعه تعاون است که صد درصد دولتی است و سال قبل با افزایش ظرفیتی که داشتیم توانستیم بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به تعاونگران پرداخت کنیم.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد تسهیلات اعطایی را صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در حمایت از تعاونگران تضمین کرده است.

به گفته وی در سال ۹۱ میزان تسهیلات اعطایی بانک توسعه تعاون با رشد ۶۰ درصدی مواجه بوده که عمدتا بنگاههای متوسط و کوچک از این تسهیلات بهره مند شده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.