پیش‌بینی ۲۳ درصد رشد نقدینگی امسال

۰۸ام بهمن ،

بینا- عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به اقدامات کنترلی این بانک برای مدیریت نقدینگی در چند ماه اخیر گفت: در صورت ادامه این روند رشد نقدینگی تا پایان سال به ۲۲ تا ۲۳ درصد می‌رسد.
به گزارش بینا، کورش پرویزیان با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای کنترل رشد نقدینگی،به فارس اظهار داشت:  بانک مرکزی در نیمه دوم سال اقدامات مناسبی برای مدیریت و کنترل حجم نقدینگی انجام شد که منجر به کنترل این متغیر پولی تا پایان سال می‌شود.
وی افزود: بانک مرکزی در چند ماه اخیر با انتشار یافتن اوراق مشارکت و عدم ارائه خط اعتباری تازه به بانک‌ها مانع از رشد غیر منطقی نقدینگی شده است و در صورت استمرار این اقدامات، نقدینگی در سطح متناسبی مدیریت خواهد شد.
مشاور رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: براساس نتیجه مجمع عمومی بانک مرکزی ۴۶۰۰ میلیارد تومان بابت عملکرد این بانک که باید به دولت پرداخت می‌شد در قالب بدهی دولت به بانک مرکزی، به این نهاد تسویه شد که این اتفاق بخشی از نقدینگی اقتصاد را جمع‌آوری می‌کند.
وی با مثبت ارزیابی کردن فروش اوراق مشارکت، گفت: سیاست کنترل نقدینگی با وقفه چند ماهه بر تورم تاثیر می‌گذارد و نرخ آن را نزولی می‌کند؛ به نظر می‌رسد تا پایان سال رشد نقدینگی به  ۲۲ تا ۲۳ درصد برسد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.