پیش‌دانشگاهی اجباری نیست

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس نظام فعلی آموزشی، دوره اخذ دیپلم، ۱۱ سال است و تا ۶ سال دیگر، دانش‌آموزان می‌توانند پس از گذراندن ۹۶ واحد درسی در پایه سوم دبیرستان، دیپلم بگیرند
ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا در مدارس سال چهارم دبیرستان داریم یا پیش‌دانشگاهی؟» اظهار داشت: نظام جدید آموزشی از سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود اما نظام فعلی آموزشی تا ۶ سال دیگر حاکم خواهد بود.

وی توضیح داد: فعلاً با احتساب سال تحصیلی جدید تا ۶ سال آینده پیش‌دانشگاهی وجود خواهد داشت اما ساختمانی به نام پیش‌دانشگاهی نداریم و پیش‌دانشگاهی به دبیرستان‌ها انتقال یافته و سال چهارم ایجاد شده است.

سحرخیز اضافه کرد: بر اساس نظام فعلی آموزشی، دوره اخذ دیپلم، ۱۱ سال است و تا ۶ سال دیگر، دانش‌آموزان می‌توانند پس از گذراندن ۹۶ واحد درسی در پایه سوم دبیرستان، دیپلم بگیرند و اگر خواهان گرفتن مدرک پیش‌دانشگاهی بودند، باید ۲۴ واحد را بگذرانند تا مدرک پیش‌دانشگاهی را اخذ کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که امسال به پایه ششم ابتدایی می‌روند، سه سال دوره راهنمایی یا متوسطه اول را می‌خوانند و سه سال نیز دوره متوسطه دوم را می‌گذرانند و دیپلم می‌گیرند که دیپلم این دانش‌آموزان، ۱۲ ساله خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر تنها پیش‌دانشگاهی به دبیرستان منتقل شده است و کتاب‌ها و ساعات آموزشی تغییری نکرده است که برخی به آن، پیش‌دانشگاهی و برخی نیز سال چهارم دبیرستان می‌گویند.

وی تأکید کرد: پیش‌دانشگاهی یا سال چهارم دبیرستان به هیچ عنوان اجباری نیست و دیپلم ایران بعد از ۶ سال، ۱۲ ساله می‌شود.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ارزو:

    لطفاً یکی جوابمو بده به ایمیل یعنی پیش دانشگاهی دیگه نرم?

  2. ارزو:

    مگه میشه. ىعنى من که سه سال دبیرستان خوندم دیپلمموگرفتم?

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.