پیش بینی بانک سوئیسی از بهای طلا در سال ۲۰۲۲

کارشناسان بانک سوئیسی اعلام کرده اند بهای طلا در سال ۲۰۲۲ میلادی با رشد ۷درصدی از ۱۷۲۰ دلار به ۱۸۴۰ دلار و نقره با رشد ۱۳ درصدی از ۲۱ دلار به ۳۳ دلار و ۱۰ سنت افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از فاکس بیزینس،کارشناسان بانک سوئیسی پیش بینی کرده اند قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۲ نیز با رشد ۱۷ درصدی از ۱۵۰۰ دلار به ۱۷۵۰ دلار و نقره با رشد ۲۴ درصدی از ۲۵ دلار و ۴۰ سنت به ۳۱ دلارو ۴۰ سنت افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش،کارشناسان این بانک علت تغییرات پیش بینی را چند عامل ذکر کرده اند.کارشناسان براین باورند اجرای سیاستهای انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی آمریکا ادامه خواهد یافت و این امر منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا در برابر ارز ضعیف این کشور و نرخ تورم خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری،اجرای دور جدید طرح محرکه اقتصادی معروف به QE3توسط بانک مرکزی آمریکا هنوز به پایان نرسیده است و به احتمال زیاد طرح جدیدی نیز در ماه دسامبر به شکل خرید دارایی ها آغاز خواهد شد.

تحلیلگران اقتصادی این بانک معتقدند بهای جهانی طلا در سال آینده به سطح ۱۸۴۰ دلار خواهد رسید.

گفتنی است، این تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده اند که اخیرا رشد تقاضای فیزیکی طلا از سوی کشورهای چین و هند موجب افزایش بهای طلا شده است.

 پیش بینی بانک سوئیسی از بهای طلا در سال 2013

Share

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.