پیش بینی رشد چشمگیر برای بازار نرم افزارهای تحلیلی کسب و کار

پیش بینی رشد چشمگیر برای بازار نرم افزارهای تحلیلی کسب و کار

همکاران سیستم- برآوردهای شرکت آی دی سی نشان می‌دهد درآمد حاصل از فروش نرم افزارهای تحلیلگر کسب و کار در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۴ درصد رشد داشته است. انتظار می‌رود بازار این نرم افزارها در سال‌های آینده نیز بتواند رشد قوی خود را حفظ کند.
به گزارش وب سایت infoworld، شرکت داده‌های بین المللی (آی دی سی) پیش بینی کرده است بازار نرم افزارهای تحلیلی سالانه به طور متوسط ۸.۹ درصد رشد خواهد داشت و درآمد حاصل از فروش این نرم افزار‌ها در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۵۰.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.
براساس این گزارش، در سال ۲۰۱۱ بازار این نرم افزار‌ها در مقایسه با سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشته است. آی دی سی علت این رشد را نتیجه انتشار اخبار اغراق آمیز درباره داده‌های کلان (big data) و نوآوری در فناوری‌های این حوزه دانسته است.
شرکت آی دی سی در حالی از تداوم رشد بازار نرم افزارهای تحلیلی خبر داده است که ناپایداری‌های اقتصادی در سراسر جهان همچنان به قوت خود باقی است. برخی گزارش‌ها حاکی از این است که ناپایداری‌های اقتصادی باعث شده است تا در اکثر نقاط دنیا، بویژه در اروپا، شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری هزینه‌های بخش آی تی خود را کاهش دهند. اما آی دی سی معتقد است بازار تحلیلگر‌ها به چند دلیل عمده رشد خود را حفظ خواهد کرد: ضرورت جلب رضایت مشتریان، امنیت، کشف روندهای کاذب و مدیریت مخاطرات از جمله مهتمرین عواملی است که تقاضا برای نرم افزار‌ها و ابزارهای تحلیلی را افزایش خواهد داد.
یکی دیگر از عوامل رشد این نرم افزار‌ها در این شرایط این است که شرکت‌ها و سازمان‌های کاربر با استفاده از نرم افزارهایی از این دست می‌توانند زمینه کاهش هزینه‌های خود را فراهم کنند.
بنا بر گزارش آی دی سی، شرکت اوراکل هم اکنون بزرگ‌ترین عرضه کننده نرم افزارهای تحلیلی است. این شرکت از راه فروش این نرم افزار‌ها بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. گرچه اوراکل به تنهایی یک چهارم این بازار را در اختیار خود دارد، اما تحلیل گران آی دی سی معتقدند هنوز در این بازار جای رقابت وجود دارد. شرکت‌های سپ، آی بی‌ام و ساس انستیتوت نیز از جمله عرضه کنندگان مطرح این نرم افزار‌ها هستند. هم اکنون بیش از ۷۰ درصد بازار نرم افزارهای تحلیلی در اختیار ۱۰ شرکت بر‌تر این حوزه است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.