پیش بینی نسبت ارزهای جهانی در آینده

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از استاندارد بانک، پیش بینی ارزهایی که بیشترین استفاده را برای فعالان بازار فارکس دارد به قرار زیر است:

برای بزرگتر دیدن، روی تصویر راست کلیک کرده و نمایش تصویر را انتخاب کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به دلیل وجود عدم اطمینان در بازارهای مالی جهانی، بازار ارزهای مهم با نوسانات زیادی روبرو هستند.

·         دلار آمریکا: بعد از تصمیم بانک فدرال رزرو برای اجرای سومین دور سیاست تسهیل کمی در ۱۳ سپتامبر، ارزش دلار کاهش یافت. انتظار می رود که ارزش دلار در آینده بیشتر کاهش یابد و پیش بینی می شود ه شرایط کاهشی فعلی با جهش ناگهانی ارزش دلار روبرو نخواهد شد. به نظر می رسد که وضعیت تورم زدای فعلی باعث کاهش بیشتر ارزش دلار در آینده می شود.

·         یورو: بخشی از افزایش ارزش یورو در برابر دلار در ماه های اخیر به دلیل کاهش ارزش دلار است و بخشی دیگر به دلیل خوش بینی نسبت به  خرید بدهی دولت های منطقه توسط بانک مرکزی اروپا است. اجرای نابهنگام سیاست تسهیل پولی توسط بانک مرکزی اروپا به منظور تقویت رشد اقتصادی، اثر منفی بر روی ارزش یورو دارد. به علاوه، عدم اطمینان در مورد حل بحران بدهی منطقه یورو باعث افزایش ریسک خواهد شد و این مسایل باعث از بین رفتن منافع اخیر در بازار ارز خواهد شد.

·         پوند: کاهش ارزش دلار همراه با کاهش احتمال اجرای سیاست تسهیل کمی توسط بانک مرکزی انگلستان (به دلیل آمار مثبت بازار نیروی کار و بخش صنعت) باعث تقویت ارزش پوند در برابر دلار شده است. گرچه با توجه به عدم اطمینان نسبت به ثبات بهبود اقتصادی در انگلستان و ریسک های مربوط به فرآیند توسعه در منطقه یورو، کارشناسان ثابت بودن سهم پوند در سبد دارایی های سرمایه گذاران را پیشنهاد می کند.

با این حال کارشناسان اعتقاد دارند که ارزهای با سود دهی بالا و ارزهای آسیایی (به غیر از ین ژاپن) در برابر دلار و یورو با افزایش ارزش روبرو خواهند شد، اگرچه روند این افزایش؛ آهسته تر از روند افزایشی قبل از اعلام بانک فدرال رزرو برای اجرای سیاست ها است. سیاست محرک مالی در چین و انتظارات نسبت به اجرای سیاست تسهیل کمی توسط بانک مرکزی اروپا، باعث تقویت این ارزها خواهد شد. عدم اطمینان در مورد حل بحران بدهی منطقه یورو، ریسک را در بازار ارز در این منطقه افزایش خواهد داد.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.