پیش بینی و تحلیل ۱۹ کارشناس از بهای طلا در هفته جاری

۰۵م آذر ،

پیش بینی و تحلیل ۱۹ کارشناس از بهای طلا در هفته جاری | چاپ |
یکشنبه ۰۵ آذر ساعت ۱۱:۱۶

بینا- در این هفته ۱۹ نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند. این اشخاص شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی و تحلیل‌گران نمودارهای فنی می باشند. از این بین ۱۴ نفر افزایش قیمت را پیش بینی می‌کنند، یک نفر انتظار کاهش قیمت‌ها را دارد در حالیکه ۴ نفر ثبات قیمت‌ها یا نوسانات اندک آن‌ها را برای هفته آینده پیش بینی می‌کنند. به گزارش کیتکو،با این حساب ۷۳٫۶۹ درصد از این اشخاص انتظار افزایش قیمت‌ها را دارند در حالیکه ۵٫۲ درصد کاهش قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنند و ۲۱٫۰۵ درصد ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنند.
بارت ملک (Bart Melek)، مدیر یک شرکت کارگزاری در بورس کالاها، معتقد است که “بازار در نهایت به این نتیجه خواهد رسید که سیاست پولی در آینده انبساطی‌تر خواهد شد و مناقشات و گفتگوها در مورد سیاست خرید بانک مرکزی و موضوعات مربوط به پیامدهای طبیعی آن افزایش خواهد یافت.” علاوه بر این، وی به خبرها این هفته اشاره می‌کند که براساس اطلاعات صندوق بین المللی پول، برزیل یک خریدار مهم در بازار طلا در ماه اکتبر خواهد بود.
آدریان دی (Adrian Day)، مدیر یک موسسه مدیریت دارایی‌ها، معتقد است که ” حتی با وجود طرح آتش بس و اتمام جنگ در غزه که خود یک عامل افزایشی برای طلا بود، همچنان تاثیر سیاست‌های پولی بر بازار طلا بصورتی موثر مثبت است و طلا را بالا می کشد”
یک نفر از شرکت کنندگان در این رای گیری به روند کاهشی ارزش دلار آمریکا اشاره می‌کند، علاوه بر آن معتقد است که کاهش شاخص دلار در دوره‌های زمانی ۲۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه؛ سبب نوسان میانگین قیمت‌ها در این هفته خواهد شد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.