پیش فروش سایپا یا سرکار گذاشتن مردم!؟ + جوابیه سایپا

از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشمبه ۱۴ شهریور ۹۷ طرح فروش سایپا که صرفاً به صورت اینترنتی است آغاز شده اما ظرف یک دقیقه از باز شدن سایت سقف فروش مرحله‌ اول محصولات سایپا به اتمام رسیده است.

اما نکته جالب اینجاست که این ماجرا به همین جا ختم نشد و هر ۱۵ دقیقه که راس زمان مقرر به سایت مراجعه میشد باز هم بدون اینکه موفق به ورود به صفحه ثبت نام شویم با اینکه تنها یک دقیقه از زمان ثبت نام سپری شده بود با صفحه زیر مواجه شدیم.

جوابیه سایپا در خصوص مشکلات پیش فروش

 شرکت خودروسازی سایپا در رابطه با فروش اینترنتی تعدادی از محصولات سایپا که از صبح امروز آغاز شده است اعلام کرد، ” از همان دقایق نخست آغاز فروش خودرو در این طرح تا این لحظه حدود ۶ میلیون نفر سایت را مشاهده و در آنِ واحد ۷۰۰ هزار نفر خواستار ورود به سایت برای ثبت شده‌اند که ثبت نام این میزان تقاضا اصلاً امکان پذیر است.

براساس اعلام شرکت سایپا، برای مدیریت ثبت نام متقاضیان، فروش به صورت مرحله‌ای شده است به نحوی که سایت هر ۱۵ دقیقه ۱۰ ثانیه باز می‌شود تا آن دسته از افرادی که در سایت حضور دارند امکان ثبت نام پیدا کنند. این روال تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد. از مردم تقاضا می‌کنیم برای ثبت نام صبر داشته  و به سایت هجوم نیاورند.”

نظرات برخی کاربران

فرهادی: به هیچ عنوان سایت فروش وجود خارجی نداره من سرعت اینترنت ۱۰ مگ دارم امکان نداره سایتی رو کمتر از ۲ ثانیه باز نکنم. جالب اینه ۱۰:۴۵ دقیقه رفتم تو سایت خطا داد ۱۰:۴۶ دقیقه نوشت تموم شد صبر کنید تا ۱۱ .آخه اون ادم احمقی که این سایت رو طراحی کرده ملت رو چی فرض کرده چطور مشتری تو ۱ دقیقه ماشین رو انتخاب کرد اطلاعات رو وارد کرد پول رو واریز کرد رسید رو بهش داد؟؟؟؟ من اولین بار رو میخواستم ثبت نام کنم و میدونستم که همچین کاری میکنن فقط میخواستم مطمین بشم که ملت واقعا بازیچه این کشور هستن
محمد: بنده خودم در اولین دقایق واگذاری به سایت مراجعه کردم و با پیغام بالا مواجعه شدم در تایم های بعدی نیز که هر ۱۵ دقیقه اتفاق می افتاد یعنی ده و پانزده دقیقه ، سی دقیقه و چهل و پنج دقیقه نیز مراجعه داشتم و هر بار دقیقاً یک دقیقه قبل از ساعت مقرر سایت از دسترس خارج و به فاصله دو تا سه دقیقه بعد از زمان تعیین شده سایت در دسترس قرار میگیرد . نتیجه ایی که گرفتم این بود که از ثبت نام خودرو صرفنظر کنم چون به هیچ عنوان قرار نیست که بنده ی نوعی بتوانم خودرو دریافت کنم . متاسفم برای انسانهایی که این روزها انسانیت رو زیر پا قرار داده اند به خاطر مال دنیا
بهنام: قرن بیست و یکم، خودروسازان بی کیفیت و گران فروش داخلی، با روشهای قرون وسطایی محصولات بی کیفیت و از رده خارج خودشون رو به مردمی که از سایر انتخابها محروم شدن تحمیل می کنن. مطمئنم اگه موبایل هم هنوز انحصاری بود، با همین شیوه باید برای سیم کارتی که الان مثل دمپایی دم دسته، سیستم راس ساعت فلان و در تاریخ بهمان باز می شد و در کسری از ثانیه تمام موجودی سیم کارتهایی که هر کدام به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان فروخته می شدند و تنها قابلیت مکالمه داشتند (با تعرفه دقیقه ای ۶۰ هزار تومان) به فروش می رفت. بعدها در مورد ما چه خواهند گفت؟!
شاهین: من از روش های مختلف سعی کردم وارد سایت بشم. هزار بار F5 زدم. داخل صد تا تب سایت فروش سایپا را باز کردم، اما هیچ نتیجه ای نداد! ساعت ده، ده و ربع، ده و نیم و ده و چهل و پنج تست کردم و با روش های مختلف خواستم وارد سایت بشم اما نشد که نشد! سایت تایم هم که کاملا از پنج دقیقه مونده به ثبت نام از دسترس خارج شد. هر چند که من ساعت سایت تایم را با ساعت های در اختیارم تنظیم کرده بودم. اما بازم نشد وارد سایت بشم. بازم میگم روش های مختلفی را برای ورود به سایت تست کردم اما نشد که نشد! حتی از پنج دقیقه مانده به ساعت باز شدن سایت تا پنج دقیقه بعد از آن هم با رفرش کردن سعی کردم وارد بشم! خلاصه که فروش خودرو از سایت های خودروسازی فقط یک شوخی و دروغ بزرگ است. مسولان عزیز صنعتی و نظارتی خواهشا چاره ای بیندیشید که اوضاع واقعا مسخره است. والسلام…..

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.