پیکارهای بین المللی کاراته ترکیه با حضور کاراته کاهای ایرانی آغاز شد

به گزارش ایرنا ، مراسم افتتاح این مسابقات دقایقی پیش با حضور استاندار ، شماری از مسوولان استان ، ‘ غلامرضا قلیچ خان ‘ سرکنسول ایران در ارزروم و سرپرستان ، مربیان و کاراته کاهای تیم های شرکت کننده برگزار شد.

این مسابقات با شرکت ۷۰۰ کاراته کا از کشورهای ترکیه، گرجستان، ارمنستان، روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایحان، قزاقستان و جمهوری اسلامی ایران در اوزان و رده های سنی مختلف برگزار می شود.

‘جواد سالمی’ رییس داوران ایرانی شرکت کننده در این مسابقات در گفت وگو گفت: در این مسابقات سه روزه ۱۱۰ ورزشکار ایرانی شرکت دارند و این مسابقات برای کاراته کاهای ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سالمی گفت: ۱۱۰ کاراته کا ایرانی از جمله ۱۲ کاراته کا خردسال در این مسابقات به رقابت با حریفانشان خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه و ایران دو کشور همسایه و دوست هستند ، گفت: برای کاراته کاهای ایرانی حضور در این مسابقات و افزایش دوستی ها با کاراته کاهای دیگر کشورها مهم است.

‘ احمد چلبی’ مسوول برگزاری این مسابقات با اشاره به برگزاری هشت دوره این پیکارها در سال های گذشته اظهارداشت : ترکیه و ایران ، دو کشوری هستند که در تمامی این دوره ها حضور داشتند.

ارزروم بزرگترین شهر ترکیه در شرق این کشور می باشد.

این شهر به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه آرارات و هوای سرد در فصل زمستان پذیرای هزاران اسکی باز از ترکیه و کشورهای مختلف از جمله ایران است.

خاورم**۲۰۱۲** ۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۶۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.