پ.ک.ک ۱۵ اردیبهشت خروج خود را از ترکیه آغاز می‌کند

۰۶اردیبهشت،

skynews-3.jpg

در پی مذاکرات دولت ترکیه با رهبران حزب کارگران کردستان ترکیه، این حزب اعلام کرد که نیروهایش از پنجم ماه آتی میلادی عقب نشینی از خاک ترکیه را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) اعلام کرد که نیروهای این حزب از پنج ماه مه (۱۵ اردیبهشت) خروج خود را از خاک ترکیه آغاز می‌کند و شبه نظامیان این حزب به کوهستان‌های قندیل واقع در خاک عراق منتقل می‌شوند.

عبدالله اوجالان، رهبر حزب پ.ک.ک پیشتر با سازمان اطلاعات ترکیه به توافق رسیده بود که در مقابل بخشش اعضای این حزب از سوی دولت آنکارا و دستیابی کردها به حقوق سیاسی و اجتماعی مناسب، خاک ترکیه را ترک کنند.

این تصمیم را یکی از اعضای پ.ک.ک با حضور دو فرمانده ارشد این گروه اعلام کرد که نشان می‌دهد این بار میان فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی پ.ک.ک توافق کامل وجود دارد تا دستورات اوجالان اجرا شود.

رجب طیب اردوغان، اول وزیر ترکیه نیز تاکید کرد: ارتش، گروه‌های وابسته به کردها را اگر سلاح‌هایشان را بر زمین بگذارند تحت پیگرد قرار نمی‌دهد.

خلیل اوزجان، یکی از اعضای حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه نیز در این خصوص عنوان داشت: روند صلحی که در حال حاضر در دست اجرا است و نیز خروج نیروهای پ.ک.ک از اراضی ترکیه، خواسته‌ای ملی جهت تحقق صلح و ثبات است.

پیشتر دولت ترکیه و پ.ک.ک در خصوص خروج نیروهای این کشور توافق کردند. این در حالیست که رئیس این حزب با درخواست ترکیه مبنی بر زمین گذاشتن سلاح از سوی کردها مخالفت کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.