چارلتون: نیمه شب بیدار می‌شد تا ۳۰۰ مایل آنطرف‌تر با یک پسربچه قرارداد ببندد!/ بکام: او مثل پدرم بود

۱۹اردیبهشت،

دیوید بکام، کریستیانو‌ رونالدو، میشل پلاتینی، بابی چارلتون و ریو فردیناند، گروهی دیگر از مشاهیری بودند که به خبر بازنشستگی سرالکس فرگوسن واکنش نشان داده و از وی به عنوان شخصیتی بزرگ و ماندگار یاد کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اعلام خبر بازنشستگی فرگوسن در انتهای فصل جاری گروهی دیگر از ستاره‌های دنیای فوتبال، همچون دیوید بکام، شاگرد قبلی او در منچستریونایتد، بابی چارلتون اسطوره باشگاه منچستریونایتد و میشل پلاتینی، رئیس یوفا را به واکنش و تمجید از سرمربی اسطوره‌ای شیاطین سرخ وادار کرد. این واکنش‌ها را در زیر می‌خوانید:

دیوید بکام، هافبک پیشین شیاطین سرخ: همانطور که پیش از این بارها گفته‌ام، فرگوسن برای من فقط بزرگترین و بهترین مربی تمام دوران بازیگری‌ام نبود بلکه او از روزی که یک بچه ۱۱ ساله بودم و پایم را در منچستریونایتد گذاشتم و تا روزی که این تیم را ترک کردم، حق پدری بر گردنم داشت. بدون او من به هیچ یک از موفقیت‌هایی که در حرفه‌ام دست پیدا کرده‌ام، نمی‌رسیدم. او می‌فهمید که برای یک بازیکن بازی کردن برای تیم ملی کشورش چقدر مهم است و می‌دانست که این برای من چه افتخار بزرگی است. بعد از جام جهانی ۱۹۹۸، بدون فرگوسن برای من تقریبا غیرممکن بود با توجهاتی که در داخل و خارج از زمین به من می‌شد، کنار بیایم. به همین خاطر من از او برای حمایت‌هایی که انجام داد همیشه قدردانی خواهم کرد. برای من حقیقتا سبب افتخار است که زمانی زیر نظر بزرگترین مربی تاریخ فوتبال کار کرده‌ام. مربی از تو ممنونم و امیدوارم از دوران استراحتت لذت ببری!

بابی چارلتون‌، بازیکن و اسطوره منچستریونایتد: فرگوسن از هر حیث یک آدم شورانگیز و پرانگیزه است و من برای او واقعا خوشحالم. من نقش یک مدیر را در منچستریونایتد دارم اما به ندرت کاری انجام می‌دهم، چون همیشه داریم می‌بریم و همه این موفقیت‌ها را مدیون سرالکس فرگوسن هستیم. او نیمه شب هم که شده بود بیدار می‌شد و ۳۰۰ مایل سفر می‌کرد اگر می‌دانست می‌تواند یک پسربچه مدرسه‌ای با استعداد را به چنگ آورد.

برایان رابسون، بازیکن پیشین منچستریونایتد: این خبر واقعا برای من غافلگیرکننده بود. سرانجام یک روز باید اتفاق می‌افتاد و فکر می‌کنم او الان که احساس می‌کند به اندازه کافی در تیمش پسرانی فوق‌العاده‌ای دارد، تصمیم به بازنشستگی گرفته است.

ریو فردیناند، مدافع انگلیس منچستریونایتد در توئیتر: فرگوسن اخلاق‌گرا کار می‌کند. انگیزه او برای کسب پیروزی و ارتقای عملکرد ما بی‌نظیر بود. از تو ممنونیم مربی.

کریستیانو رونالدو، ستاره پیشین منچستریونایتد و بازیکن فعلی رئال مادرید: از تو برای همه چیز متشکرم، مربی.

رود فن‌نیستلروی، مهاجم پیشین منچستریونایتد:”۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ و ۲۱۹ بازی و ۱۵۰ گل زیر نظر موفق‌ترین مربی تاریخ فوتبال. واقعا افتخاری بی‌نظیر بود.

پیتر اشمایکل، دروازه پیشین شیاطین سرخ: شوکه شدم. از این زمانه سر در نمی‌آورم. مثل یک بمب بود. واقعا نمی‌دانم چگونه با آن کنار بیایم. تا دیروز خوشحالم بودم که منچستریونایتد با او توانسته به این همه موفقیت برسد اما الان ناراحت و ناامیدم.

میشل پلاتینی، رئیس یوفا: تعهد و از خودگذشتگی او، توجه‌اش به جزئیات و درک بی‌نظیرش برای شناسایی استعدادها چه در زمان مربیگری در منچستریونایتد چه در زمان مربیگری در آبردین، برای فرگوسن در ۳۰ سال دوره مربیگری‌اش افتخارات فراوانی به همراه آورد. او یک مربی رویایی حقیقی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.