چاره‌ای جز همزیستی با کرونا نداریم/ضرورت بازگشایی کسب‌وکارها با رعایت مسائل بهداشتی

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت فعال شدن مجدد کسب‌وکارها با فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در کنار پیشگیری و درمان چاره‌ای جز همزیستی با بیماری کرونا نداریم.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ستاد مقابله با بحران کرونا زیر نظر رئیس جمهور مستقیماً فعالیت دارد و توصیه و پیشنهاد ما به این ستاد این است که اقلام بهداشتی با قیمت و روش مناسب مثلا توزیع درب منازل در اختیار عموم جامعه قرار گیرد.

وی افزود: مردم باید دستکش، ماسک و نظایر آن را در اختیار داشته باشند و بعد از اینکه توانستیم امکانات را به همه مردم برسانیم، در کنار پیشگیری و درمان، چاره‌ای جز همزیستی با بیماری نیست و باید با فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی محیط های مختلف، مردم تدریجاً به سر کار خود برگردند، ظاهرا دولت هم چنین برنامه‌ای دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: به نظر می‌آید باید به تدریج و با رعایت مسائل بهداشتی و تمهیدات لازم جریان زندگی برگردد، البته باید کنترل های مناسب در نظر گرفته شود و این امر نیازمند پیش‌بینی‌های مناسب فراتر از بحث بهداشت و درمان و استفاده از مجموعه هایی مثل بسیج است. نمی‌شود همه جا را تعطیل کرد، خیلی‌ها روزمزد زندگی می کنند و درآمد ثابتی ندارند و تداوم این وضعیت ممکن است آثار سوء گسترده‌تری مثل بروز برخی ناهنجاری‌ها را به دنبال داشته باشد.

فرهنگی با انتقاد از عدم صدور مجوز برای برگزاری نشست منتخبان مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مراکز تصمیم گیری مثل مجلس باید بتوانند فعالیت خود را به هنگام انجام دهند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.