چالش‌های سینما، آسیب جدی به این عرصه وارد می‌کند

هوشنگ توکلی بازیگر سینما گفت: اگر چالش‌های حاکم برسینما بر طرف شود قطعاً این صنعت ماندگار می‌شود.

هوشنگ توکلی بازیگر تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: امروز سینمای ما در فیلمنامه تعریف می‌شود. گرچه حضور سوپراستارها نیز در این سینما ضروری بوده و وظیفه خود را انجام می‌دهند اما وقتی می‌توانیم انتظار ساخت یک فیلم فاخر و ارزشمند برای مخاطبان را داشته باشیم که در درجه اول فیلم‌نامه خوب در اختیار یک کارگردان قرار گیرد.
وی ادامه داد: وقتی فیلم‌نامه که به نظر من اصلی‌ترین رکن برای ساخت یک پروژه است قابل توجه باشد قطعاً به دنبال آن کارگردانی، بازیگران یک اثر نیز ‌می‌تواند فیلم شایسته‌ای از خود به جا بگذارند.
توکلی به اهمیت سینما ایران اشاره کرد و گفت:‌ از تمامی این حرف ها که بگذریم سینمای ایران امروز در دنیا مطرح شده و توانسته جایگاه بسیار ارزنده‌ای را برای خود بدست بیاورد.
این بازیگر به رقابت در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امروز باید کارگردانی و رقابت در سینما را در عرصه‌های بین‌المللی جستجو کنیم، اگر چالش‌های سینما رو بهبود برود قطعاً سینما جزء کارهای ماندگار می‌شود.
این بازیگر در پاسخ به اینکه چرا امروز دیگر مخاطب تمایل چندانی به سینما رفتن از خود نشان نمی‌دهد، اظهار داشت: سینما دوران بسیار حساسی را سپری می‌کند، بسیاری از سالن‌های سینمایی ما کهنه بوده و تعدادی از سالن‌های سینمایی در مرکز شهر قرار گرفته‌اند که قدری رفت و آمد را برای مردم مشکل کرده است.
وی ادامه داد: گرچه از تمامی اینها که بگذریم فیلم‌هایمان باید ویژگی های خاص داشته باشند تابتواند خواسته‌های مخاطبان را برآورده کند من معتقدم اگر این معضلات در کنار هم ترمیم شود می توان انتظار رونق از سالن‌های سینمایی را داشت.
این بازیگر به پیشرفت چشمگیر سینما و تئاتر در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: در طی این ۳۲ سال تئاتر و سینما ما پیشرفت چشمگیر بسیاری داشته که نباید این موضوع را نادیده انگاشت.
وی اظهار داشت: اگر می‌بینید که تاکید بر روی فیلم نامه می‌کنیم به این خاطر است که فیلم‌نامه ساخت و ساز اولیه در پرورش شخصیت‌ها را انجام می‌دهد و هر چه د رزمینه فیلم‌نامه قوی باشیم قطعاً می‌توانیم آثار فاخر تری داشته باشیم و شاهد حضور پررنگ تر ایران در عرصه‌های بین‌المللی باشیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.