چالش جدید اروپا برای تحریم ایران

جام جم آنلاین: در حالی وزارت نفت عراق از کاهش صادرات نفت این کشور در ماه می خبر داد که آمریکا به کشورهای اروپایی وعده داده بود، در صورت توقف خرید نفت ایران از کشورهای جایگزین مثل عراق می توانند تقاضای نفت خود را تامین کنند.

به گزارش فرانس پرس ، وزارت نفت عراق اعلام کرد به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت و رشد تقاضای داخلی ، میزان در آمدهای نفتی این کشور طی ماه می نسبت به ماه قبل با کاهش روبرو شده است .

بر اساس این گزارش ، میانگین صادرات نفت عراق طی ماه می به ۲٫۴۵ میلیون بشکه در روز رسیده است و کل صادرات نفت عراق در ماه گذشته به ۷۵٫۹۵ میلیون بشکه رسیده است .

عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق در این باره تاکید کرد ، میانگین صادرات نفت عراق طی ماه آوریل به بیش از ۲٫۵۰۸ میلیون بشکه در روز رسیده بود . افزایش تقاضا در بازار داخلی عراق نیز ما را مجبور کرد تا طی ماه می نفت بیشتری را برای مصرف پالایشگاههای داخلی عرضه کنیم .

آمریکا پیش از این به کشورهای اروپایی وعده داده بود، در صورت توقف خرید نفت ایران از کشورهای جایگزین مثل عراق می توانند تقاضای نفت خود را تامین کنند که کاهش صادرات نفت عراق درپی افزایش داخلی خلاف بودن وعده آمریکا را اثبات می کند و نشان می دهد اروپا برای یافتن جایگزین نفت ایران با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.