چالش طلا در میان مذاکرات قانونگذاران آمریکا

۳۰م دیماه ،

بینا- در حالی که اونس جهانی طلا برای خرید تازه از سوی سرمایه گذاران آماده می گردد بهای این فلز گرانبها امروز در سطح مقاومتی ۱۷۰۰ دلار ثابت باقی مانده است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا /رویترز، نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات قانونگذاران آمریکا در خصوص سقف بدهی آمریکا ملاحظه شده که بهبود اقتصادی این کشور تهدید مهمی برای بهای جهانی طلا به شمار می آید.
براساس این گزارش، نمایندگان کاخ سفید در نظر دارند لایحه ای را تا چهار ماه آینده تصویب کنند که براساس آن حد بدهی ها گسترش خواهد یافت.
این گزارش می افزاید، اخیرا” چشم انداز مثبت اقتصادی در کشورهای آمریکا، چین و حتی اروپا سبب افزایش شاخصهای سهام و فلزات گرانبها با کاربردهای صنعتی نظیر نقره ، پلاتین و وپلادیوم شده که این امر هم منجر به کاهش بهای جهانی طلا شده است.
کارشناس اقتصادی مرکز خرید و فروش طلا در هنگ کنگ اظهار داشت: به نظر می رسد مشکل سقف بدهی آمریکا حل می گردد و اشخاص سرمایه گذاری روی شاخصهای سهام را به طلا ترجیح خواهند داد.
هر اونس جهانی طلا امروز با تغییر جزئی در محدوده ۱۶۹۲ دلارو و۶۰ سنت و هر اونس طلای آمریکا نیز در همین سطح داد و ستد شده است.
لازم به ذکر است تحلیل تکنیکال ونگ تائو تحلیلگر اقتصادی رویترز نشانگر این موضوع می باشد که قیمت جهانی طلا امروز به سطح ۱۷۰۶ دلار افزایش خواهد یافت .

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.