“چاوز همچنان از مشکلات تنفسی رنج می‌برد”

۰۳م اسفند ،

reuters11.JPG

وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا اعلام کرد، رئیس جمهوری این کشور که به تازگی از سفر درمانی خود به کوبا بازگشته است، همچنان مشکلات تنفسی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا که به سرطان مبتلاست، تا به حال چهار سفر درمانی به کوبا داشته است.

ارنستو ویلگاس، وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا گفت که چاوز هم‌اکنون در یک بیمارستان نظامی در کاراکاس بستری و تحت درمان است.

از روز دوشنبه که چاوز به کشورش بازگشته است، این اولین بار است که یک مقام دولتی ونزوئلا در خصوص وضعیت سلامت رئیس جمهوری اظهار نظر می‌کند.

چاوز یازدهم دسامبر سال قبل (بیش از دو ماه پیش) به کوبا رفت و همین دوشنبه به کشورش بازگشت. وی در این سفر برای بار چهارم در هجده ماه قبل که برایش سرطان تشخیص داده بودند، زیر تیغ جراحی رفت. گفته می‌شود که پس از آخرین عملی که داشت، دچار عفونت در مجاری تنفسی شده است.

ویلگاس که در تلویزیون یک اطلاعیه را می‌خواند، گفت که همچنان مشکل تنفسی رئیس جمهوری پابرجاست و برای همین همچنان تحت درمان است.

چاوز که چهارده سال رئیس جمهوری ونزوئلا بوده، در ماه اکتبر سال قبل برای یک دوره شش ساله دیگر به ریاست جمهوری کشورش انتخاب شد.

مراسم تحلیف وی بنا بود در ماه ژانویه ۲۰۲۴ برگزار شود که به خاطر بیماری‌اش، این مراسم به تعویق افتاد.

منتقدان حکومت ونزوئلا می‌گویند که این تاخیر و شرایط جسمانی چاوز، سبب کافی برای برگزاری انتخاباتی دیگر است؛ پیشنهادی که از سوی هواداران هوگو چاوز در دولت و پارلمان پذیرفته نشده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.