چاپ اسکناس‌های درشت تورم‌زا نیست/ رضایت مردم از چاپ اسکناس‌های ۲۰‌هزار‌تومانی

۲۳م اسفند ،

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به چاپ اسکناس‌های ۲۰ هزار‌تومانی از سال آینده، گفت: اگر بانک‌مرکزی حجم نقدینگی را با چاپ اسکناس‌های بی‌پشتوانه افزایش ندهد، چاپ اسکناس‌های درشت آثار تورمی نخواهد داشت و سبب خواهد شد گردش نقدینگی راحت‌تر صورت گیرد.

“محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی” نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر چاپ اسکناس‌های ۲۰ هزار‌تومانی از سال آینده، گفت: اگر بانک‌مرکزی حجم نقدینگی را با چاپ اسکناس‌های بی‌پشتوانه افزایش ندهد، چاپ اسکناس‌های درشت آثار تومی نخواهد داشت.
 
وی در ادامه افزود: اگر بانک‌مرکزی بدون افزایش هرگونه حجم نقدینگی و انتشار یافتن جدید پول‌های بدون پشتوانه به جای انتشار یافتن دو اسکناس۱۰ هزار تومانی، یک اسکناس ۲۰ هزار تومانی چاپ کند این موضوع مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
 
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی در ادامه تصریح کرد: در حال‌حاضر با توجه به کاهش ارزش پول ملی کشور، مردم به استفاده از اسکناس‌های درشت که راحت‌تر حمل شود علاقه بیشتری دارند.
 
پورابراهیمی با بیان این‌که در حال‌حاضر حجم بالایی از معاملات از طریق سیستم‌های الکترونیکی و کارت بانکها انجام می‌گیرد گفت: با توجه به این موضوع همچنان استفاده از پول نقد در برخی معاملات اجتناب‌ناپذیر است، لذا چاپ اسکناس‌های درشت در جابه‌جایی نقدینگی‌ها سهل‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.