چترباز اتریشی بالاخره از فضا به زمین پرید +تصاویر

تلویزیون‌ها و وب سایت‌های مختلفی در سراسر جهان به طور زنده تصاویر این رکوردشکنی فضایی را پخش کردند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، بالاخره فلیکس بامگارتنر چترباز ماجراجوی اتریشی حدود ساعت ۲۱ و ۳۷ دقیقه امشب (یکشنبه) در یک رکوردشکنی تاریخی از ارتفاع حدود ۳۶٫۵ کیلومتری به سمت زمین پرید و ۱۰ دقیقه بعد سالم به زمین نشست.

ماموریت تاریخی این چترباز از ساعت ۱۹ با سوار شدن به بالن برای رسیدن به ارتقاع تعیین شده آغاز شد. رکوردهای جدیدی در پرواز فلیکس بامگارتنر شکسته می‌شود که نتیجه آن پیشرفت‌های زیادی در زمینه تکنولوژی‌های پروازی و فضایی است.

تلویزیون‌ها و وب سایت‌های مختلفی در سراسر جهان به طور زنده تصاویر این رکوردشکنی فضایی را پخش کردند. با موفقیت در این سقوط آزاد، رکورد رسیدن به سرعت صوت بدون کمک گرفتن از پیشرانش، رکورد سقوط آزاد از بیشترین ارتفاع، رکورد طولانی‌ترین زمان سقوط آزاد و رکورد بلندترین پرواز انسان در بالون شکسته شد.

وی برای این سقوط آزاد تمرین‌های بسیاری انجام داده و آمادگی کامل را کسب کرده است. در آخرین بار وی با سقوط از ارتفاع حدود ۲۹٫۵ کیلومتری پرواز موفقی را تجربه کرده است. لباس و تجهیزاتی که وی در این سفر بر تن دارد نقش اساسی در حفاظت از جان او به عهده داشتند.

همچنین مهارت زیادی لازم بود تا او بتواند جهت حرکت خود را کنترل کند و کوچترین اشتباهی می‌توانست باعث شکست این ماموریت و حتی از دست رفتن جان او شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.