چراغ سبز وزارتخانه ها به خرید آثار هنری

سه شنبه ۳۰ خرداد – ۰۲:۵۸:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی برای خرید آثار هنری از اکسپو ۹۱ اعلام آمادگی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد جعفر علیزاده ؛ معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دیدار با مسوولان اکسپو برای خرید آثار هنری از محل بودجه یک دهم درصد عمرانی ساختمانی این سازمان اعلام آمادگی کرد.
دبیر شورای سیاستگذاری، دبیر اجرایی و اعضای هیات انتخاب اکسپو در ادامه رایزنی با وزارتخانه ها و نهادها برای خرید آثار هنری با محمدجعفر علیزاده ؛ معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار گفت و گو کردند.
در این جلسه سید علیرضا حسینی؛ مدیر عامل بنیاد فرهنگی، هنری رودکی و دبیر شورای سیاستگذاری اکسپو ۹۱ با ارائه گزارشی گفت: در قانون بودجه سال ۹۰ نهادها و دستگاه های تابعه قوای سه گانه موظف شدند که یک دهم درصد از بودجه عمرانی ساختمانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند و برای این ماده قانونی آیین نامه اجرایی نوشته شد.
حسینی افزود: نمایشگاه فروش آثار هنری های تجسمی کشور (اکسپو )۹۱ نیز به منظور ایجاد بستری برای فروش آثار هنری با آثاری متنوع و شاخص از سه نسل هنرمندان کشور برنامه ریزی شده است که از ۲۸ خرداد ماه تا ۱۲ تیرماه در تالار وحدت برگزار می شود.
کاظم چلیپا ؛ هنرمند نقاش و عضو هیات انتخاب آثار اکسپو ۹۱ نیز با تاکید بر اهمیت آثار هنری گفت: متاسفانه فضاهای عمومی و ساختمان ها ی اداری و خدماتی در کشور ما فاقد آثار هنری است در حالی که آثار هنری در شادابی و طراوت جسم و روح افراد نقش موثری دارد.
چلیپا ادامه داد: آثار هنری علاوه بر تاثیراتی که بر افراد جامعه دارند می توانند برای سرمایه گذاری استفاده شوند چون دارای ارزش افزوده هستند و در همه جای دنیا چرخه آثار هنری وجود دارد.
وی افزود: در ا کسپو ۹۱ نیز آثار شاخص و ارزشمندی از هنرمندان ارائه می شود که فروش این آثار هم حمایت از هنرمندان است و هم حضور آثار هنری در فضاها و ساختمان‌های نهادها را محقق می کند.
محمد جعفر علیزاده؛ معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی نیز با تاکید بر اهمیت استفاده از آثار هنری در ساختمان های عمومی و دولتی گفت: این سازمان ساختمان های عمومی و دولتی متعددی را در حال ساخت دارد و ما علاقه مندیم که دراین ساختمان ها طرح ها و آثار هنری استفاده شود.
علیزاده ادامه داد: آمادگی کامل داریم که ازمحل بودجه عمرانی ساختمانی مطابق قانون یک دهم درصد را برای خرید آثار هنری از نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور اختصاص دهیم.
وی افزود: به این منظور فهرست پروژه های در حال ساخت و میزان اعتبار آن ها استخراج و به مسوولان اکسپو ارائه می شود تا بر اساس نظرات تخصصی اکسپو آثاری متناسب با ساختمان ها خریداری شود.
اکسپو ۹۱ نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور از سوی بنیاد فرهنگی ، هنری رودکی ۲۸ خرداد تا ۱۲ تیر ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۹۱۴۵۸۲۶۰۴۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.