چرا اشخاص افسرده سوار مترو نمی شوند؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

روانشناسان به تازگی پی برده اند که چرا اشخاص افسرده به مکان های شلوغ و پر از ازدحام علاقه ندارند و از اقامت در این مکان ها دوری میکنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، بر اساس تازهترین تحقیقات صورت گرفته توسط روانشناسان اشخاص افسرده به حریم شخصی و فضای بیشتری در اطراف خود نسبت به اشخاص عادی احتیاج دارند.

گفتنی است: این نیاز به بودن در یک مکان خلوت سبب می گردد تا اشخاص افسرده در مکان هایی مانند مترو، اتوبوس، مراکز خرید و حتی مهمانی ها دچار استرس و اضطراب شدید بشوند.

بررسی ها نشان میدهند: سبب این اشخاص فرستادن یک پالس و سیگنال الکتریکی توسط مغز اشخاص افسرده به بدن در هنگام بودن در یک مکان شلوغ است که سبب میشود بدن نوعی حالت تهاجمی و وضعیت خطر را به خود بگیرد و فرد دچار استرس بسیاری شود.

پزشکان با مطالعه بر روی اشخاص افسرده و قرار دادن آنها در موقعیت های مکانی با جمعیت کم و بسیار دریافتند که نمرات آزمون استرس در هنگامی که اشخاص در فاصله ی ۲۰ سانتی متری فرد افسرده قرار دارند بسیار بیشتر از مواقعی است که اشخاص در فاصله ی ۴۰ یا حتی ۶۰ سانتی متری فرد افسرده قرار دارند.

در این زمان محرک های عصبی کمتری به سوی مغز فرد افسرده ارسال می گردد و او کمتر دچار هیجان می گردد.

پزشکان بر اساس این یافته ها در حال بررسی روش های درمانی تازه برای اشخاص افسرده و به خصوص اجتماع گزیر می باشند تا به این وسیله سلامت این اشخاص هر چه زودتر به دست آید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.