چرا اوباما تقاضای نتانیاهو را رد می کند!

کاخ سفید اعلام کرده بود که باراک اوباما٬ رئیس‌جمهور آمریکا٬ در جریان سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ایالات متحده در روزهای پایانی ماه سپتامبر در نیویورک با او دیدار نخواهد داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، کاخ سفید اعلام کرده بود که باراک اوباما٬ رئیس‌جمهور آمریکا٬ در جریان سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ایالات متحده در روزهای پایانی ماه سپتامبر در نیویورک با او دیدار نخواهد داشت.

برخی کارشناسان پاسخ منفی کاخ سفید را مرتبط با اختلافات دو طرف بر سر شیوه‌های رویارویی با بحران هسته‌ای ایران می‌دانند.
اما پس از اعلام عدم خواست اوباما برای ملاقات با نتانیاهو، باراک اوباما در تماسی تلفنی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی دلجویی کرد.
ادعا شده است که اوباما به علت مشکلات ناشی از کارزار انتخاباتی پاسخ منفی به درخواست نتانیاهو داده است.


ادامه‌ی سوءتفاهم‌ها

و اما به‌رغم تماس تلفنی اوباما و نتانیاهو “سوءتفاهم‌ها” و اظهارات ضد و نقیض در رابطه با درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آلمان، یک مقام بلند‌پایه‌ی رژیم اسرائیل روز گذشته سخنان مقامات کاخ سفید را نادرست خواند.
وی در این ارتباط گفت: “ما درخواست دیدار در حاشیه‌ نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک کرده و همچنین پیشنهاد کرده بودیم که در صورت عدم امکان چنین امری، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل آمادگی سفر به واشنگتن را دارد.”


دخالت در برنامه اتمی اردن
درحالی که هنوز مقامات رژیم صهیونیستی بر سر مسئله اتمی ایران هنوز به توافق نرسیده اند، دخالت و کارشکنی های رژیم صهیونیستی در برنامه اتمی اردن نیز به گوش می رسد.
پادشاه اردن طی سخنانی تل آویو را به مانع‌تراشی در مقابل برنامه‌های هسته‌ای مسالمت‌آمیز اردن متهم کرد.
ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی برای مانع‌ تراشیدن مقابل برنامه‌های هسته‌ای مسالمت‌آمیز اردن تلاش می‌کند.
وی گفت: بیشترین مخالفت‌ها با برنامه‌های هسته‌ای و مسالمت‌آمیز اردن از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
پادشاه اردن تصریح کرد: زمانی که ما زمینه را برای دستیابی انرژی هسته‌ای با اهداف مسالمت‌آمیز فراهم کردیم، با برخی از کشورهای پیشرفته برای همکاری در این زمینه ارتباط برقرار کردیم، اما طولی نکشید که دانستیم رژیم صهیونیستی به این کشورها فشار می‌آورد تا مانع از هر گونه همکاری این کشورها با اردن شود.
مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی هم سخنان پادشاه اردن را که گفت رژیم اسرائیل می کوشد تا مانع از تلاش های اردن برای برپایی نیروگاه اتمی شود را تکذیب کردند. پادشاه اردن هاشمی تأکید کرد که هدف کشورش از برنامه های اتمی بهره گیری برای اهداف صلح جویانه و از جمله تولید برق است و اما رژیم صهیونیستی بدون ارائه هیچ توضیحی، تنها این موضوع را رد کرده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.