چرا بعضی از جایگاه‌های سوخت تعطیل شدند؟

این خبر امروز یکشنبه ۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

چرا بعضی از جایگاه‌های سوخت تعطیل شدند؟

عصر خودرو : رییس کانون کارفرمایان جایگاه‌داران عرضه سوخت سبب تعطیلی بعضی از جایگاه‌ها را تعمیرات دوره‌ای تجهیزات جایگاه، اختلال ناشی از نصب ماهانه نسخه تازه سامانه‌ی هوشمند سوخت، نبود قطعات یدکی مورد نیاز و نپرداختن کارمزد جایگاه‌داران از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و در نهایت‌ی آن نداشتن توان خرید فرآورده از سوی جایگاه‌دار عنوان نمود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا ناصر رییسی‌فر با اشاره iبه این‌که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مصوبه‌ای دارد مبنی بر این‌که تحت هیچ شرایطی نباید هیچ جایگاه سوختی تعطیل شود، مگر با ضوابط خاص گفت: با وجود این مصوبه اما باز هم شاهد تعطیل‌شدن بعضی از جایگاه‌ها در سطح شهر iبه سبب عدم توانایی جایگاه‌داران برای خرید فرآورده‌های نفتی هستیم.
وی با اعلام این‌که جایگاه‌داران حدود دو ماه و نیم کارمزد خود را دریافت نکرده‌اند، یادآور شد: عدم پرداخت کارمزد از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یکی از دلایل ناتوانی جایگاه‌داران برای خرید فرآورده‌ نفتی است.
این جایگاه‌دار افزود: در حالی که جایگاه‌داران عرضه‌ی سوخت از شرکت ملی پخش فرآورده‌های ملی طلبکار می باشند، این شرکت iبه سبب بدهی اندک این جایگاه‌داران از ارسال فرآورده اجتناب می‌کنند.
البته رییسی‌فر اظهار نمود: تعداد جایگاه‌هایی که iبه سبب اجتناب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ارسال سوخت تعطیل شده‌اند بسیار اندک است که این شرایط نیز iبه سبب برخورد سلیقه‌ای مدیران منطقه‌ای این شرکت اتفاق افتاده است.
به گفته‌ رییس کانون کارفرمایان جایگاه‌داران عرضه سوخت گاهی اوقات iبه سبب ارسال دیر هنگام فیش پرداختی iبهای سوخت یا قطع‌بودن سیستم بانک، مدیر ناحیه شرکت پخش دستور قطع ارسال فرآورده iبه جایگاه را می‌دهد.
وی با بیان این که انصاف نمی باش iبه سبب بدهی مختصر یک جایگاه تعطیل شود، یاد‌آور شد: در چنین شرایطی تنها مردم با مشکل مواجهه می‌شوند.
این جایگاه دار یکی‌دیگر از دلایل تعطیلی موقت و یا از کار افتادن بعضی از نازل‌های جایگاه‌های عرضه‌ی سوخت را نبود قطعات یدکی مورد نیاز عنوان نمود.
رییسی‌فر هم‌چنین نصب ماهانه نسخه تازه سامانه هوشمند سوخت را سبب دیگر از کار افتادن بعضی از پمپ‌ها اعلام نمود و افزود: البته البته تعداد جایگاه‌دار‌هایی که با این مشکل مواجه می‌شوند محدود است ضمن این‌که سامانه هوشمند سوخت در صورت بروز چنین مشکلی ظرف ۲۴ ساعت نسبت iبه برطرف‌کردن آن اقدام می‌کند.
به گفته‌ رییس کانون کارفرمایان جایگاه‌داران عرضه سوخت البته گاهی تغییرات ماهانه‌ای سامانه هوشمند سوخت iبه سبب مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کمتر از ۲۴ ساعت برطرف نمی‌شود و مدت وقت بیشتری را باید برای حل آن صرف نمود.
وی در پایان قرار‌داد یکطرفه جایگاه‌داران با شرکت ملی فرآورده‌های نفتی را دیگر سبب‌ تعطیلی موقت جایگاه‌های سوخت برشمرد.

یکشنبه ۷ آبان   ۷:۱۶

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.