چرا خودرویی برای فروش نیست؟

خودروهای تولیدی خودروسازان هر چند این روزها هنوز افزایش قیمتی دوباره به خود ندیده است، اما برخی از دست‌اندرکاران خودرو، یکی از علل افزایش قیمت‌ها در بازار را به عملکرد خودروسازان ربط می‌دهند.

 در این زمینه بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با برخی دست‌اندرکاران بازار، هم نظر شدند و گرانی در بازار خودرو را به عدم مدیریت عرضه و تقاضا در شرکت‌های خودروساز مرتبط می‌دانند.
بر همین اساس روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی، عدم عرضه خودرو به بازار را از علل افزایش قیمت‌ها خوانده است.
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در تذکری به وزیر صنعت و معدن در خصوص گرانی قیمت خودرو عنوان کرده که چند هفته‌ای است که خودروسازان مانند بازار ارز، خودروهای خود را نمی‌فروشند و منتظرند تا قیمت آن گران‌تر شود.
در این خصوص هر چند خودروسازان عنوان می‌کنند که عدم عرضه خودرو به زیان انباشته آنها اضافه می‌کند اما با نگاهی به سایت فروش برخی از آنها متوجه می‌شویم که فروش بعضی خودروها متوقف و خودروسازان در انتظار اعلام جدید قیمت‌ها از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستند.
در این زمینه خودروسازان عنوان می‌کنند که نبود خودرو منجر به بسته شدن سایت فروش آنها شده این در حالی است که در آمار تولید پنج ماهه، تولید برخی از خودروها طبق روال سال گذشته پیش می‌رود. در ابتدای سال جاری نیز در مقطعی که اعلام افزایش قیمت خودروها از سوی سازمان حمایت محتمل بود برخی از خودروسازان نسبت به توقف سایت فروش خود اقدام کردند. در همین حال به نظر می‌رسد که دستگاه‌های نظارتی در شرایط کنونی باید نظارت بیشتری در این زمینه اعمال کنند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.