چرا محاسن برگزاری لیگ پس از افطار را نمی گوییم/ نکند پرسپولیس کهکشانی آماده نیست؟

پرسپولیس نمی خواهد در لیگ حاضر شود چون سردار رویانیان معتقد است برگزاری لیگ در ماه مبارک به انجام فرایض دینی بازیکنان ضربه می زند. ایشان اولین انتقاد رسمی شان را برای بازی های لیگ – مسابقاتی که تقویم برگزاری اش از اسفند ماه گذشته اعلام شده بود – ۴ روز قبل از اعلام نام سرمربی تیمش در جمع رسانه ها مطرح کرد. همان جایی که گفت:« به یک قهر کروش جام حذفی را حذف می کنند ، ماه رمضان که ماه عبادت است را با برگزاری لیگ…»
لیگ برتر ایران حداقل ۵ دوره است که در ماه مبارک رمضان به صورت منظم و بعد از اقطار برگزار می شود و آمار نشان می دهد میزان استقبال خانواده ها از بازی های لیگ برتر در این ماه به مراتب بیش از ماه های دیگر سال است. تجربه شیرین بازی های پر از تماشاگر در هفته های اول لیگ در این سال ها با کمترین حد از بی احترامی به بازیکنان ، داوران و … تنها گویای حقیقتی شیرین است؛ مردم به حرمت ماه مبارک رمضان هم که شده ، فضای ورزشگاه را پاک نگه می دارند . اتفاقی خوشایند که این بار به دلیل ناراحتی سردار دوست داشتنی طرفداران پرسپولیس باید تعطیلش کنیم.
آقای رویانیان شما از آزردگی خاطر علمای گرانقدر در این باره سخن گفته اید. اتفاقی که پس از انتقادات شما به عنوان چهره ای متشرع تشدید شد و خاطر این بزرگواران را آزرده کرد. آزرده از اینکه که مبادا گروهی برای رسیدن به موفقیت بازیکنان شان را ترغیب به روزه خواری در ملاء عام و پیش چشم مردم کنند.
آیا شما از این دست مدیران هستید؟ آیا بازیکنان تان را سوار بر اتوبوس تا فاصله ۸ فرسخی از شهر می برید و بر می گردانید تا مسافر باشند؟ شما که مجموعه ورزشی تان یکی از مجهزترین استادیوم های تمرینی ایران است و مشکلی از بابت نور ندارد ، چرا برای مسابقاتی که قرار است ساعت ۲۲ شب برگزار شود ، در همان ساعت از شب تمرین نمی کنید تا بازیکنان تان هم بتوانند مسابقات شان را برگزار کنند و هم به فرایض دینی شان در دیگر ساعات روز برسند؟
اصلا اگر به احترام گفته شما لیگ برای یک ماه تعطیل شود ، تمرینات تیم تان را تعطیل می کنید؟ یک ماه بازیکنان تان می روند تا به فرایض دینی شان برسند؟ سرمربی گرانقیمت پرتغالی تان به کشورش می رود ؟ پرسپولیس تعطیل می شود یا بازیکنان حرفه ای تان تمرین خواهند داشت؟ تمرینات تان در این ماه در چه ساعتی برگزار می شود؟ قبل یا بعد از افطار؟ تمرینات تان حتما بعد از ساعت افطار است؟ پس شما که آن ساعت تمرین می کنید حتما مشکلی بابت برگزاری مسابقه ندارید.
آقای رویانان ؛ تنها لحظه ای خود را جای کارگرانی بگذارید که در همین گرمای هوا همین طور که فرایض دینی شان را به جای می آورند ، پای کوره سوزان ایستاده اند و کار می کنند. آنها که به عکس بازیکنان شما شاید حتی توان خوردن ۲ وعده مرغ در ماه را در کنار خانواده های شان نداشته باشند.
سردار دوست داشتنی ؛ هم شما و هم ما می دانیم که نگرانی مراجع و علمای گرانقدر را می توان با تشریح حقایق درباره مسابقات لیگ برطرف کرد نه اینکه با حساسیت زایی بحرانی جدید برای فوتبال ملی مان به راه انداخت. شما دوست بزرگوار که از میان هزاران مربی حرفه ای ، کسی را به تیم تان آوردید که قصه دشمنی اش با مربی تیم ملی را حتی خواجه حافظ شیرازی هم شنیده فکر نمی کنید با کمی همدلی می توان کمک کرد تا فوتبال مان راهی جام جهانی شود و می شود شرایط را بدتر از این نکرد. وقتی عربستانی ها می توانند در ماه مبارک رمضان بازی های شان را برگزار کنند ؛ وقتی در ۵ سال گذشته این مسابقات بی هیچ مشکلی برگزار شده است چرا چنین فضا را متشنج کنیم. خدای ناکرده مشکل از زمانی نیست که پرسپولیس برای انتخاب مربی از دست داده؟ نکند پرسپولیس کهکشانی تان آماده نیست؟
۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.