چرا مردم فکر می‌کنند کیفیت در خودروهای ایرانی شانسی است؟

چرا مردم فکر می‌کنند کیفیت در خودروهای ایرانی شانسی است؟اتوآنلاین : برخی مصرف‌کنندگان موضوع کیفیت در خودروهای داخلی را امری شانسی دانسته و خرید خودرو را به خرید هندوانه سربسته‌ای تشبیه می‌کنند که مشخص نیست درون‌ آن سرخ یا سفید است.

به گزارش «اتوآنلاین» مشاور انجمن خودروسازان ایران با پذیرش این موضوع دلیل شکل‌گیری چنین ذهنیتی در بین شهروندان را وجود نوسان در کیفیت قطعات بکار رفته در تولید خودروها دانست.

داوود میرخوانی رشتی در گفت‌وگو با خبر نگاران با طرح موضوع حمایت سیستم بانکی از خودروسازان و تسهیل سرمایه‌گذاری از سوی دولت برای رشد و ثبات کیفیت قطعات و خودروهای تولیدی اظهار کرد:‌ اگرچه انتقادهای زیادی از کیفیت خودروهای داخلی صورت می‌گیرد اما حل این موضوع مستلزم برطرف شدن مشکلات خودروسازان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خودرو در درجه اول به معنای سرمایه‌گذاری در صنعت قطعه برای رشد کیفیت قطعات تولیدی است، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر بیشتر ماشین‌آلات در حال استفاده در خطوط تولید قطعه‌سازان قدیمی بوده و این موضوع موجب نوسان در کیفیت قطعات تولیدی می‌شود.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: به همین دلیل است که برخی مردم معتقدند کیفیت در خودروهای ایرانی مانند تخم مرغ شانسی و هندوانه سربسته است زیرا در کیفیت قطعات خودرویی نوسان وجود داشته و کیفیت برخی قطعات بالاتر و برخی نیز پایین‌تر است.

وی افزود: بنابراین در چنین شرایطی اگر نمایندگان مجلس و دیگر مسوولان واقعا به دنبال ارتقای کیفیت خودروهای داخلی هستند باید در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری در خطوط تولید قطعه‌سازان، نوسازی ماشین‌آلات و ورود فن‌آوری نوین تولید قطعه حرکت کنند زیرا با قطعه‌ای که کیفیت آن در سطح B است نمی‌توان خودرویی با سطح کیفی A تولید کرد.

میرخوانی با بیان اینکه خودروسازان در شرایط فعلی با مشکلاتی چون نرخ‌های رو به رشد ارز، مواد اولیه، ‌ماشین‌آلات و عدم پرداخت تسهیلات بانکی روبرو هستند، تصریح کرد: در این شرایط صنعت خودروی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش‌های قطعه‌سازی، مجموعه‌سازی و خودروسازی برای ارتقای کیفیت قطعات و خودروهای تولیدی است که این کار نیز جز با حمایت کلان دولت و سیستم بانکی نمی‌تواند صورت گیرد.


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.