چرا مرغ سحر نمی‌خونه؟!

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

خاطره‌های لشگری، طلوعی، حصیری و یاسری؛

جواد لشگری، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت ویلن، قطعه‌ای را که برای موسسه پیشکسوتان هنرمند و براساس تصنیف معروف ˝مرغ سحر˝ ساخته بود، در نشست‌ هفتگی این موسسه زمزمه کرد.

به گزارش خبرنگار ممتاز نیوز؛ موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه برگزاری نشست‌های هفتگی خود، این هفته نیز میزبان چهار تن از هنرمندان عرصه موسیقی بود. جواد لشگری؛ آهنگساز و نوازنده ویلن، زیداله طلوعی؛ نوازنده تار، بهرام حصیری؛ خواننده و داوود یاسری؛ نوازنده تنبک، چهار هنرمند پیشکسوتی بودند که در دفتر موسسه هنرمندان پیشکسوت مهمان عباس عظیمی مدیر عامل این موسسه بودند.

مهمترین اتفاق این نشست صمیمی بیان خاطره‌های سال‌های دور از زبان جواد لشگری بود. لشگری در بیان خاطره‌هایش از زمان شاگردی صبا گفت. بعد از آن هم از همکاری‌هایش با رادیو و البته آهنگسازی برای چند خواننده معروف موسیقی ایران سخن گفت.

لشگری که از این دیدار خوشحال به نظر می‌رسید، تازه‌ترین ساخته‌اش را برای حاضران خواند. صدای لشگری خاطره‌های بسیاری را از موسیقی گل‌ها زنده کرد. سبک خاص آهنگسازی‌های آن دوران که نشان از صمیمیت و سادگی خاصی داشت؛ در این اثر لشگری به خوبی دیده می‌شد.

جواد لشگری که از نوازنده‌های صاحب‌نام ویلن است، این قطعه را برای موسسه پیشکسوتان هنرمند و براساس تصنیف معروف “مرغ سحر” ساخته بود. البته این قطعه برخلاف مرغ سحر از امید و آمدن بهار می‌گوید.

زیداله طلوعی، داوود یاسری و بهرام حصیری هم هر کدام به بیان دیدگاه‌های خود دربارهٔ موسیقی و سال‌های فعالیت‌شان و همچنین کارهایی که موسسه هنرمندان پیشکسوت برای هنرمندان انجام داده، پرداختند.

در این نشست عباس عظیمی ضمن ارائه توضیحاتی دربارهٔ فعالیت‌های موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت گفت: انشاءاله که رسیدگی‌های این موسسه نسبت به هنرمندان پیشکسوت تنها به یک تلفن محدود نشود.

عظیمی با اشاره به نگارش نامه‌ای از سوی این موسسه برای رئیس جمهور، افزود: ما نامه‌ای با امضای ۱۱۰ هنرمند پیشکسوت برای رئیس‌جمهور محترم کشورمان نوشته‌ایم و از رئیس‌جمهور خواسته‌ایم که توجه ویژه‌ای نسبت به این موسسه داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی به این نامه داده نشده و ما همچنان منتظریم تا رئیس جمهور محترم پاسخی به این نامه بدهند و کمک‌های ویژه‌ای را به موسسه هنرمندان پیشکسوت اختصاص دهند.

عظیمی در ادامه صحبت‌هایش گفت: اگر در حال حاضر موسسه ما به کارش ادامه می‌دهد تنها با اتکا به کمک‌های رئیس‌جمهور پیشین کشور محمود احمدی‌نژاد است. ما سال قبل نامه‌ای برای احمدی‌نژاد نوشتیم و ایشان هم بلافاصله از ما دعوت کرد تا به دفتر ایشان برویم و صحبت‌های ما را شنیدند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: احمدی‌نژاد پس از شنیدن صحبت‌های ما و آشنایی با فعالیت موسسه هنرمندان پیشکسوت، کمک ویژه‌ای را به این موسسه اختصاص دادند و ما تونسته‌ایم با اتکا به این بودجه تاکنون پیش بیاییم. واقعیت اینست که اگر کمک‌های احمدی‌نژاد نبود ما نمی‌توانستیم پول آب و برق ساختمان را هم بدهیم!

صرف نهار و خوردن آبگوشت بخش تفریحی این دیدار صمیمانه بود.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.