چرا گاهی اوقات مزه فلز را احساس می کنیم؟

۱۶خردادماه،

دانشمندان به تازگی دریافته اند ، طعم فلز در دهان که بعضی اوقات اشخاص آن را حس می کنند می توانند در اثر عوامل مختلفی باشد که لازم است دربارهٔ آن با پزشک مشورت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار علمیممتازنیوز، این طعم که گاهی اوقات اشخاص ان را احساس می کنند می تواند در اثر مشکلات دندانی و لثه، کم شدن آب بدن، بعضی از داروها (مانند بعضی از آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد فشارخون)، عفونت های قارچی در دهان، شرایط خود ایمنی، مواد غذایی (به عنوان مثال روی) و حتی بارداری ایجاد شود.

گفتنی است ، اشخاص اگر زمانی اندک قبل از بروز این طعم در دهان خود دچار سرما خوردگی و یا آنفولانزا بوده اند می توانند سبب را در بیماری خود جستجو کنند و اینکه به زودی علائم برطرف خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهند، طعم فلز پس از غذاهای خاص نیز می تواند نشانه ای از یک آلرژی غذایی باشد، مانند حساسیت به تخم مرغ که البته از کودکی تشخیص داده می گردد. 

پزشکان به این دسته از اشخاص پیشنهاد می کنند که حتما با پزشک معالج خود تماس بگیرند و از او درخصوص راهکاربرای مقابله بااین مشکل راهنمایی بگیرند. 

این اشخاص می توانند برای مقابله با حساسیت غذایی از موادی که دارای خواص و ویتامین هایی مشابه با آن ماده غذایی اما با ترکیبات غیر حساسیت زا برای بدن فرد است استفاده نمایند.

اگر هم مشکل در دهان و دندان دارند سریعا به دندان پزشک خود مراجعه کرده تا مانع از آسیب بیشتر دندان خود گردند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سمیه:

    من مدتی اینجورم به نظرم بعضی از داروها مثلا من داروی ضد افسردگی مصرف کردم یا زیادی بعضی فلزات در خون مثل اهن یا روی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.