چرا گنگستر‌ها موقع شلیک، تفنگ را کج می‌گیرند؟

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا گنگسترها (درفیلم‌ها و یا حتی در دنیای واقعی) در هنگام شلیک، اسلحه‌شان را کج در دست می‌گیرند؟ اگر به یافتن پاسخ این سوال علاقه‌مندید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

شاید چندان منظره جالبی نداشته باشد، ولی چرخاندن تفنگ به یک طرف چند مزیت اساسی برای گنگسترها دارد. تمرینی مهم در تیراندازی و نشانه‌گیری وجود دارد که با نام «ساخت قلعه» شناخته می‌شود. در این تمرین باید مطمئن شوید که نوک تفنگ و عقب آن، روی یک خط مستقیم به سمت هدف نشانه‌گیری شده‌اند. در این تمرین وقتی نشانه‌گیری شما صحیح و بی‌نقص است که اصطلاحا «سه برجک» (سه نقطه با فاصله یکسان روی اسلحه) همگی در یک راستا باشند. در این صورت تیر شما خطا نخواهد رفت.

اما اجرای این روش زمان زیادی را تلف می‌کند. گنگسترها (احتمالا ناخواسته) روش دیگری به نام «تصویر نشانه‌گیری سریع» را انتخاب می‌کنند که در مواقعی استفاده می‌شود که نیاز به سرعت عمل بالا وجود دارد.

gun-shoot-sideways-2

در این روش خطا نسبت به روش اول بیشتر است، ولی در شرایط درگیری به اندازه کافی دقیق نیز هست. با این روش دقیقا به هدف نمی‌زنید ولی شلیک شما بسیار نزدیک به هدف برخورد خواهد کرد. کج کردن تفنگ در هنگام شلیک روش خوبی برای اجرای این تکنیک است.

فردی با سابقه در زمینه تیراندازی که یکی از مشاورین نیروی دریایی آمریکا نیز بوده است در این باره می‌گوید:

مشکل تیر‌اندازی به حالت کج آن است که تقریبا نشانه‌گیری پایدار مطمئن در آن غیر ممکن است. در این روش تفنگ را به یک سمت می‌چرخانیم و در حالی که سعی می کنیم آن را صاف نگه داریم از پهلوی تفنگ نشانه‌گیری می‌کنیم. در تئوری این روش بی‌نقص است، اما در عمل هیچ‌گاه نمی‌توانید حرکت چپ و راست دستتان را اندازه‌گیری کنید. این بدان معنا است که هیچگاه دو بار پشت سر هم نمی‌توانید دقیقا به یک نقطه شلیک کنید چرا که در واقع همانجا را نشانه نگرفته‌اید.

gun-shoot-sideways-1

می توان نتیجه گرفت که این استایل تیراندازی از سرعتی بالا ولی دقتی کمتر برخوردار است. گنگسترها سرعت را ترجیح می‌دهند و این روش کمی هم آنها را شلخته نشان می‌دهد! در حالی که تیراندازان حرفه‌ای نگران وقت نیستند و با دقت تمام نشانه‌گیری می‌کنند.


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.