چرا به سیم و سایر ابزارهای ارتودنسی نیاز می گردد

۲۱ آبان ،

در بیشتر مواقع مکیدن شست و مصرف پستانک منجر به اختلالات در ساختمان دندان می گردد که در این شرایط گاهی دندان ها نیاز به ابزار های ارتودنسی دارد.

دکتر فولادی دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار  کلینیک باشگاه خبرنگاران در مورد این که چرا به سیم و سایر ابزار های ارتودنسی نیاز می گردد گفت: دندان های بعضی اشخاص ممکن است نزدیک به هم یا روی هم در بیایند یا این که پیچ در پیچ رشد کنند و یا دندان ها فضای کافی برای رشد نداشته باشند در این مواقع است که فک بالا و پایین یک اندازه نبوده و فک بالا آویزان شده و روی فک پایین  قرار نمی گیرد در این صورت مشکلی به نام اُوِربایت (Overbite) به وجود می آید و وقتی بر عکس آن یعنی فک پایینی بزرگتر از فک بالای باید فرد به آندربایت (Underbite) دچار می گردد.

او گفت: عاداتی مثل مکیدن شست و پستانک و افتادن سریع هنگام دندان های شیری یا دائم که منجر به بروز اختلالات می گردد در این موارد است که دندانپزشک تصور می کند فرد نیاز به سیم یا ابزار اصلاحی دارد و فرد را به متخصص ارتودنسی معرفی می کند.

دکتر فولادی در مورد ارتودنسی نامرئی گفت: این نوع ارتودنسی ها پشت دندان ها قرار گرفته و اگر هم جلوی دندان ها متصل شود به رنگ دندان بوده و قابل ملاحظه نیست .

وی افزود: قالب گیری های این ارتودنسی ها نامرئی در کشور های خارجی انجام می گردد و این ارتودنسی های نامرئی بسیار گران بوده و بین ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ دلار بها دارند.

این متخصص ارتودنسی در پایان اظهار کرد: در ساخت این ابزار از قطعات شفاف استفاده می گردد که اگر در داخل دهان از جایشان خارج شوند نمی توان پس از مدتی از آنها استفاده کرد و ممکن است لثه ها را دچار مشکل کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.