چروک های اطراف چشمتان را با “ورزش” برطرف کنید

اردیبهشت ۱۴۰۳

چروک های چشمی صدمه زیادی به چهره وارد می آورد و سبب ایجاد قیافه ای آشفته و پریشان می شود همچنین به عنوان بزرگترین سبب پیری چهره شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛”زهرا اکبری”، کارشناس تغذیه و رژیم های غذایی در خصوص اقدامات لازم جهت تقویت چشم گفت: پوست اطراف چشم نازک ترین و شکننده ترین پوست در تمام سطح بدن است و با توجه به این که هنگام صحبت کردن با دیگران چشم ها کانون توجه محسوب می شوند چین و چروک های اطراف آن به عنوان بزرگترین سبب پیری چهره شناخته شده است. ورزش های مخصوص می تواند کمک زیادی به چشم های پف آلود و افتادگی پلکها کند.

تمرین شماره ۱: دو طرف سرخود را در قسمت گیجگاه به آرامی با دو انگشت فشار دهید و مرتبا چشم ها را باز و بسته کنید تا عضلات آن کشیده شود این کار را ۵ بار تکرار کنید.

تمرین شماره ۲: در حالیکه چشم هایتان بسته و آرام بصورت قائم بنشینید اول به پائین نگاه کرده و بعد تا جایی که ممکن است به بالا نگاه کنید این حرکات را ۱۰ بار انجام دهید.

تمرین شماره ۳: با چشم های بسته و آرام راست بنشینید. همان طور که چشم ها را در تمام طول تمرین بسته نگه داشته اید ابروها را تا جایی که می توانید بالا ببرید و پلک چشمها را تا حد ممکن به سمت پائین بکشید در همین حالت بمایند و تا ۵ بشمارید. استراحت کنید و این ورزش را ۵ بار تکرار کنید. 

تمرین شماره ۴: با چشم های باز و آرام، به صورت راست بنشیند پلک  بالای چشم ها را تا نیمه ببندید و در همین حال ابروهایتان را به سمت بالا ببرید. بعد چشمها را کاملا باز کنید تا سفیدی چشمها در قسمت بالایی عنبیه دیده شود.

تمرین شماره ۵: مثل سه حرکت قبلی راست بنشینید و در حالی که چشمهایتان باز است سرتان را صاف نگه دارید در همین حالت اول به بالا و بعد به پائین نگاه کنید. این حرکت را تا ۱۰ بار تکرار کنید حالا بدن و سرتان را در حالت قبلی حفظ کنید و این بار به چپ و راست نگاه کنید. این حرکت را نیز ۱۰ بار انجام دهید./ ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.