چشمک زیبایی از خورشید+عکس

۹ م دیماه ،

مهندسان ناسا تصویری از خورشید گرفتند و پس از تماشای دقیق آن از ملاحظه اینکه خورشید به واقع درحال چشمک زدن است، شگفت زده شدند.

ممتازنیوز: این تصویر هیپنوتیزم کننده توسط ماهواره رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا گرفته شده و نشان دهنده انرژی خورشید در طول موج های نامرئی برای چشم انسان است.

این تصویر که چشمک زیبای خورشید را نشان می دهند در حقیقت لکه های خورشیدی است که در اثر فعالیت شدید مغناطیسی ایجاد شده و روز ۲۲ دسامبر (۲ دی) یک دقیقه پس از آنکه مشخص شد پیشگویی مایاها صحت ندارد، گرفته شده است.

این تصویر توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا گرفته شده و تداعی گر تصویر مشهوری است که در فیلم فرانسوی ” سفری به ماه” ساخته سال ۱۹۰۲ ملاحظه کردیم، فیلمی که از آن با عنوان اولین فیلم علمی تخیلی یاد می کنند.

در این تصویر به نظر می رسد که خورشید درحال چشمک زدن به فردی است که از رو به رو به آن نگاه می کند.

تصویری از فیلم سفری به ماه (۱۹۰۲) که نشان دهنده صورت ماه است

یک سخنگوی ناسا گفت: به رغم گزارشهایی که دربارهٔ یک پیشگویی باستانی مبنی بر برخورد زمین با یک سیاره سرخ رنگ وجود داشت، زمین سالم است و ما هنوز اینجا هستیم.

دکتر جان کارلسون مدیر مرکز اخترباستان شناسی اظهار داشت: ارتباط مایاها به این شایعه از ابتدا هم یک سوء تعبیر بود. تقویم مایاها روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ پایان نمی یابد و هیچ پیشگویی مایایی دربارهٔ پایان دنیا در این تاریخ وجود ندارد.

این تصویر هیپنوتیزم کننده توسط ماهواره رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا گرفته شده و نشان دهنده انرژی خورشید در طول موجهای نامرئی برای چشم انسان است.

این تصویر به ما کمک می کند تا نحوه کار یک ستاره را به خوبی درک کنیم.

تصویر دیگری از ماهواره رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا که دیروز ۲۸ دسامبر ( ۸ دی) گرفته شده و نشان دهنده فعالیت مغناطیسی خورشید است که می تواند برای زمین مشکل ساز باشد

منبع: خبرگزاری آنا


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. EEEEEEEEEEVIL SCORRRRRRRRRPIONN:

    عالیییییییییییییییییییییییی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.